Platforma AdWords poleg oglaševanja v iskalnem in prikaznem omrežju omogoča tudi izdelavo video kampanj. Z njimi lahko dosežete svoja ciljna občinstva na YouTubu in spletnih straneh založnikov. Danes tako rekoč vsi delček svojega časa preživimo na YouTubu – tudi vaše stranke. S pravim pristopom in ciljanjem je lahko YouTube uspešen prodajni kanal.
Opažam, da mnogi AdWords uporabniki hitro postanejo zbegani ob številnih izrazih kot so AdWords for Video, TrueView, In-Stream, In-Display … Namen te objave je na enem mestu podati koristne informacije in napotke, ki vam bodo v pomoč pri oblikovanju video kampanj v platformi YouTube.
Zakaj spletno oglaševanje na YouTubu?
YouTube je po podatkih SimilarWeb tretja najbolj obiskana spletna stran, Google pa navaja, da si milijarda mesečnih uporabnikov ogleda preko šest milijard ur video posnetkov. Z video kampanjami lahko torej potencialno dosežemo ogromno število uporabnikov interneta.
Video si zapomnimo. Zaradi prepleta vizualnih in slušnih dražljajev je eden boljših načinov nagovarjanja vaših uporabnikov. Pomnenje oziroma priklic takih oglasov je večji, obstajajo pa še številni drugi razlogi za oglaševanje na YouTube.
Razlogi za Youtube spletni marketing:
- YouTube oglaševanje pri nas še ni dobro izkoriščeno, zato ni oglaševalske gneče,
- plačate samo za zainteresirane uporabnike,
- stroški oglaševanja so relativno nizki (ob nizki konkurenci tudi 5 centov in manj na ogled),
- doseg prave ciljne skupine ob pravem času (uporabite napredne možnosti ciljanja),
- merite in spremljajte uspešnost kampanj (AdWords statistike, Google Analytics, YouTube analytics) in seveda
- hitro in enostavno ustvarite video kampanje.
1. Povezava AdWords računa z G+ in YouTube računom
Preden ustvarite svojo prvo video kampanjo, vam priporočam, da povežete vaš Google+ in YouTube račun. Na ta način boste lahko upravljali več YouTube računov ter drugim uporabnikom omogočili dostop do vašega kanala.
Za oblikovanje t. i. TrueView kampanj (oglasi v YouTube) boste morali video posnetke naložiti na vaš YouTube kanal in ga povezati z AdWords računom. Povežete ga lahko povežete z več YouTube kanali (verifikacija je potrebna v obeh platformah). Glavne prednosti povezave vašega AdWords in YouTube računa so dodatne metrike, s katerimi boste lahko natančno spremljali in analizirali uspešnost posamezne oglaševalske akcije, oglasne skupine ali posameznega video oglasa (npr. “earned actions”).
Hkrati boste lahko ustvarili re-marketing sezname. S povezavo AdWords in YouTube, slednji sam ustvarja re-marketing liste na podlagi različnih interakcij uporabnikov z vašimi video vsebinami in kanalom. Nenazadnje pa boste lahko ustvarjali tudi “Call-to-action overlaye” (prekrivne elemente s pozivom k dejanju), o katerih bomo podrobneje govorili v nadaljevanju.
2. Trije načini spletnega oglaševanja na YouTube
V platformi YouTube lahko oglašujete preko AdWords »Video« oglaševalskih akcij, kjer izdelate TrueView oglase. Drugi način so oglaševalske akcije z izbiro možnosti “Samo prikazno omrežje“, kjer YouTube dodajate kot umestitev (lahko oglašujete tako s pasicami kot video oglasi*), tretjo možnost pa predstavljajo rezervirane medijske umestitve (Reserved media placements on YouTube), kjer zakupite začetno YT stran v določeni državi s fiksno ceno (CPM ali CPD = cost per day). V tej objavi si bomo podrobneje ogledali TrueView oglase.
*Več o specifikacijah videov v tem formatu lahko preberete na tej povezavi: AdWords pomoč
3. TrueView oglasi (Adwords for Video)
TrueView oglase lahko ustvarimo, če izberemo “Video” oglaševalske akcije. Pri tem velja omeniti tri tehnične specifikacije, in sicer:
- video oglas mora biti naložen na YouTube,
- označen mora biti kot “unlisted” oziroma “public” (“private” posnetkov ne moremo uporabiti v oglasih),
- dolžina TrueView video posnetkov ni omejena (kar pa ne velja v GDN).
Ločimo dve obliki TrueView oglasov: In-Stream in In-Display. Ključne razlike med njima so razložene v spodnji tabeli:
4. In-Stream oglasi (videooglasi v okviru videoposnetka)
In-Stream oglasi so dobro znani vsem rednim uporabnikom YouTuba. To so oglasi, ki se samodejno predvajajo (ponavadi na začetku) drugih videoposnetkov, gledalec pa jih po petih sekundah predvajanja lahko preskoči. Oglasi se lahko prikazujejo tudi v Googlovem prikaznem omrežju na spletnih mestih izdajateljev videovsebin. Poleg In-stream oglasov v YouTubu se nahaja spremljevalna pasica (companion banner), oglaševalci pa lahko dodajo tudi kartice in CTA overlaye (prekrivni oglasi s pozivom k dejanju). Poglejmo si sliko oglasa:
Oglaševalec plača ogled oglasa, ko si nekdo ogleda 30 sekund oziroma celoten oglas, če je ta krajši od pol minute. Plača tudi, če gledalec izvede kakšno drugo interakcijo z videooglasom. Na primer, klikne na companion banner, CTA overlay ali kartico. Do sredine lanskega leta je klik kamorkoli na površino videa gledalca vodil na spletno stran oglaševalca. Po spremembi, katere namen je bil povečati interaktivnost oglasov in jih prilagoditi za mobilne naprave, pa samo klik na enega od spremljevalnih elementov vodi na ciljni URL.
Poglejmo si lastnosti CTA overlayev in spremljevalnih pasic:
Spremljevalne pasice (companion banner): so izbirne pasice velikosti 300 x 60 px, ki spremljajo TrueView In-Stream oglase na namiznih napravah. Če pasice ne naložimo, jo YouTube samodejno ustvari. Prikazujejo se lahko samo na YouTube “Watch” straneh, klik nanje pa vodi na vašo spletno stran ali kanal. Pri tem velja omeniti, da se klik šteje kot ogled oglasa, tudi če ni poteklo še 30 sekund. Prednost spremljevalnih pasic je, da ostanejo prisotne tudi po ogledu/preskočitvi oglasa.
Call-to-action overlay: dodamo ga lahko v In-Stream in In-Display oglasih, če imamo povezan AdWords in YouTube račun. Ta storitev ni dodatno obračunana, klik pa vodi na vašo spletno stran (potrebno je verificirati vaš YouTube račun). Prikazuje se tudi na mobilnih napravah, najboljša lastnost pa je, da so vezani na video, kar pomeni, da se bodo prikazovali tudi po koncu kampanje.
4. In-Display oglasi (oglasi v okviru prikaza)
Ta format oglasov je namenjen promociji vaših videoposnetkov. Prikazujejo se, ko obiskovalci iščejo in brskajo med ostalimi videoposnetki (t. i. »Promoted video«), lahko pa se prikazujejo tudi v Googlovem prikaznem omrežju. Plačate, ko gledalec klikne na oglas in začne z ogledom.
Na YouTubu se In-Display oglasi lahko pojavijo:
- v rezultatih iskanja (glejte spodnjo sliko),
- poleg drugih posnetkov (na Watch pages),
- na YouTube domači strani,
- domači strani IOS in Android aplikacije,
- v umestitvah v prikaznem omrežju (preverite specifikacije).
5. Struktura TrueView kampanj in ciljanje oglasov
TrueView kampanje lahko vsebujejo In-Stream ter In-Display oglase. Vsaka oglasna skupina (včasih so bile poimenovane Targeting group) lahko vsebujejo samo oglase istega formata. TrueView oglaševalska akcija lahko vsebuje do 10 oglasnih skupin, kjer lahko določamo CPV ponudbe in načine ciljanja oglasov. Možnosti targetiranja so:
Pri ciljanju oglasov v TrueView kampanjah moramo biti pazljivi, saj se kriteriji seštevajo, kar pomeni, da ciljno občinstvo predstavlja presek vseh množic, ki smo jih izbrali. Predlagamo, da raje ustvarite več oglasnih skupin z različnimi načini ciljanja oglasov in spremljate kateri dajejo najboljše rezultate glede na vaše cilje in KPI-je. Več o ciljanju video oglasov.
Video oglasi so v poplavi oglasnih pasic in tekstovnih oglasov odlična možnost, da izstopite iz množice. Seveda to od vas zahteva več vloženih sredstev in časa v fazi produkcije. To sem vam lahko hitro povrne, saj lahko z enakimi vložki v oglaševanje dosežete večje občinstvo. YouTube lahko torej uporabite kot prodajni kanal in ne le kot branding orodje. Recept za uspeh so dobra vsebina, ustrezno ciljanje in seveda tem članku prestavljeni CTA-ji ter bannerji, ki vodijo gledalca na vašo spletno stran. Srečno na poti do prodajnih uspehov!