Branje: 5 min

SEO trendi za 2023

AI orodja za pisanje vsebine, interaktivni iskalni rezultati, Googlovi tekmeci ... zbrali smo najpomembnejše SEO trende, ki bodo v letu 2023 odločali, ali bo vaše podjetje uspešno na spletu ali ne.

Kazalo vsebine

Z vedno višjimi stroški spletnega oglaševanja in vedno nižjimi dosegi organskih objav na družbenih omrežjih je SEO optimizacija del digitalnih strategij marsikaterih podjetij. Pri tem pa je pomembno, da jo izvedemo kakovostno in skladno s smernicami, ki bodo usmerjale uspešnost izbranih SEO taktik.

Kateri SEO trendi bodo v 2023 najbolj v ospredju, kako naj jih podjetja čim učinkoviteje izkoristijo in, tudi, pri katerih trendih je potrebno nekoliko več previdnosti. Zbrali smo nekaj najpomembnejših nasvetov.

SEO strokovnjaki in ustvarjalci vsebin poglabljajo sodelovanje

SEO velja za izjemno široko disciplino z zabrisanimi mejami, kje se začne in kje konča. Povezuje se z mnogimi področji marketinga, a v letu 2023 lahko pričakujemo, da bo sodelovanje med SEO strokovnjaki in ustvarjalci vsebin moralo postati še tesnejše.

Luka Lavriša, strokovnjak za napredni SEO, pojasnjuje: “Glede na Googlovo večletno ljubezen do ‘izkušenj’, ki pisanje vsebin za ključne besede premika k pisanju za t. i. ‘entitiy search’, bo definitivno največ povezovanja in dela v praksi posvečenega piscem vsebin, ki bodo svoja znanja morali nadgraditi novodobnim zahtevam Googla.”

Na preudarno in učinkovito ustvarjanje vsebin pa neposredno vpliva tudi razvoj strojnega učenja in umetne inteligence (AI).

So AI orodja primerna za produciranje SEO vsebin

Težko se je pogovarjati o digitalnih trendih za 2023, ne da bi vsaj omenili vzpon različnih AI orodij. To velja tudi za področje SEO optimizacije, saj je vsakemu piscu jasno, da lahko uporaba AI orodij, kot je ChatGPT, zelo pohitri pripravo vsebine. Vendar se tu moramo vprašati, ali je uporaba AI orodij priporočljiva bližnjica, ko pripravljamo vsebino za namen SEO optimizacije.

Luka Lavriša opozarja, da je potrebno upoštevati Googlova priporočila, ki skozi različne vire svetuje, da naj vsebine kreira posameznik (ne robot) in da so prilagojene potrebam ter zanimanjem uporabnikov spletne strani. “Zelo je pomembno, da se vsebina ustvari s pomočjo raziskav in človeškega razmišljanja, saj je le tako relevantna ter koristna za uporabnike. Vsebine, ki so bile ustvarjene s pomočjo umetne inteligence ali drugih avtomatiziranih orodij (ki jih poznamo), same po sebi nimajo vedno te kakovosti in relevantnosti.”

Orodja AI /se/ lahko uporablja kot raziskovalno orodje, s katerim si pomagamo pri pisanju SEO vsebin, nikakor pa ne za pisanje celotne vsebine. Tudi dobesedno kopiranje teksta (močno) odsvetujem.

Luka Lavriša, strokovnjak za napredni SEO

Zakaj?

Vsebina, ki jo spiše umetna inteligenca, je namreč lahko duplikat že obstoječe vsebine na spletu, saj chatboti in podobna AI orodja ne morejo razmišljati in raziskovati na enak način kot ljudje. Zato se lahko zgodi, da ustvarijo podobno vsebino, kot že obstaja.

Čeprav si s tem pohitrimo pripravo vsebino, bi taka nepremišljena uporaba lahko negativno vplivala na prepoznavnost strani v iskalnikih, saj spletne strani s podobno vsebino težko dosegajo visoka mesta med iskalnimi rezultati.

Luka Lavriša dodaja še, da obstajajo različni žigi (angl. watermarks) na eni strani in na drugi strani številna orodja, ki odkrivajo odstotek verjetnosti, ali gre za umetno generirane vsebine. “Potrebno je biti previden, saj Google svoje detekcije takšnih vsebin še ne razkriva, vemo pa, da ima jezikovni model LaMDA, in zna se zgoditi, da bo Google začel spletne strani s samo umetno generiranimi vsebinami ‘označevati’ na poseben način. V praksi to pomeni, da lahko s tako vsebino po nekem času doživite močan padec na Googlu – brez točnega podatka, zakaj je do tega prišlo.”

Ali Google še lahko ohranja svojo prednost?

Google dobiva vedno več tekmecev, a je bila do nedavnega optimizacija za različne iskalnike precej podobna. Luka Lavriša dodaja, da sicer obstajajo specifike SEO optimizacije za določene iskalnike v tujini, vendar je v Sloveniji delež uporabnikov Googla tako visok, da se o ostalih iskalnikih, kot so Yandex, Bing in Yahoo, niti ne pogovarjamo.

Vir: StatCounter Global Stats – Search Engine Market Share

Dodaja pa, da to ne pomeni, da kar ignoriramo tekmece. “Še posebej tiste, ki hitro integrirajo nove tehnologije in jezikovne modele, kot je ‘Davinci’ oz. širši množici znan tudi kot ‘ChatGTP’.”

Pripis: Google je napovedal nova orodja, ki bodo kmalu konkurirala Chat GTP-ju. Med drugim tudi Googlov Deepmind Sparrow.

Interaktivnost bo zaznamovala tudi SEO

Skoraj pozabljeni so že časi, ko smo rezultat dobre SEO optimizacije lahko opisali kot uporabnikov klik na spletno stran med iskalnimi rezultati. Z obogatenimi iskalnimi rezultati uporabnik vedno več informacij dobi tudi brez klika. Tovrstna – interaktivna – uporaba iskalnih rezultatov bo vodila SEO trende tudi v 2023.

Luka Lavriša poudarja, da bodo v 2023 v vizualnem ospredju “FAQ, Q&A, video, slike, local pack, knowledge graph, rich snippets (ocene, cene, datumi …) in featured snippets. Veliko se govori tudi o voice searchu, vendar bo v uporabi bolj v ZDA.”

Osebno menim, da je veliko teh napovedi preširokih in bo na koncu največjo vlogo igral uporabnik oz. njemu priljubljen način “klikanja”. To je tisto, kar se bo – tako kot do sedaj – merilo in usmerjalo razvoj ustreznih oblik obogatenih rezultatov.

Luka Lavriša, strokovnjak za napredni SEO

Dodaja še, da naj podjetja ne sledijo vsaki novosti, ki se pojavi na področju obogatenih rezultatov, temveč naj redno spremljajo področje obogatenih rezultatov v uradni knjižnici obogatenih rezultatov pri Googlu in naj sprejemajo ustrezne sprotne odločitve.

Trendi niso edino vodilo za SEO

To je tudi naš nasvet, kako najbolje implementirati različne SEO trende. Potrebno je ostati v koraku s časom, a nikar ga ne prehitevajte, saj je SEO področje digitalnega marketinga, kjer se nagle poteze še najmanj splačajo.

Če želite ohraniti ali pridobiti dobre pozicije na Googlu tudi v turbulentnem letu, se nam oglasite.

Sorodne vsebine

Kategorije