Ste začeli izvajati novo SEO strategijo in zdaj nestrpno čakate na prve rezultate? To je povsem razumljivo. Optimizacija spletne strani za iskalnike (SEO) je naložba, ki pa se od oglaševanja razlikuje predvsem v načinu dela in ceni – običajno je ugodnejša, ker v tem primeru ni potreben budget za oglaševanje – in želite si, da bi se čimprej obrestovala. Toda, kdaj dejansko lahko pričakujete prve rezultate?
Najpogostejši odgovor, ki ga boste našli na spletu, je šest mesecev ali več. To je nedvomno nedobrodošel odgovor za podjetja, ki želijo hitro doseči večji organski doseg. A optimizacija spletnih strani za iskalnike (SEO) je dolgoročna strategija, ki potrebuje čas, da začne delovati. Koliko časa točno, pa je odvisno od več dejavnikov in seveda od Googla samega.
V tem članku se bomo poglobili v te dejavnike in pojasnili, od česa je odvisno, kdaj vam bo vaša nova SEO strategija prinesla prve rezultate in kakšni so ti rezultati.
Kaj sploh so rezultati SEO strategije?
Pri merjenju uspešnosti SEO strategije podjetja pogosto upoštevajo le, ali je bil končni cilj dosežen ali ne. Ker pa je optimizacija spletnih strani za iskalnike dolgotrajen proces, je to lahko zelo zavajajoče. Da bi se temu izognili, je nujno, da pri pripravljanju SEO strategije poleg končnih ciljev natančno določite tudi ključne kazalnike uspešnosti (KPI-je).
KPI-ji so metrike, ki kažejo napredek pri doseganju končnih ciljev kampanje. V primeru SEO aktivnosti ponavadi spremljamo rast organskega prometa in uvrstitev ključnih besed v iskalniku.
Zgodnji rezultati se razlikujejo od poznejših. Naj vas to ne demotivira. Čar optimizacije spletne strani, ki temelji na podatkih, je prav v tem, da lahko s spremljanjem analitike vedno izboljšate svoje strategije in posledično tudi rezultate. V vsakem primeru SEO taktike potrebujejo čas, da začnejo delovati, in dlje kot boste delali na njih, boljši bodo vaši rezultati v nadaljevanju. Za določeni pretečeni čas je navadno kriv Googlov algoritem, ki za določene spremembe potrebuje daljše obdobje in ustrezne povratne signale.
Prav tako je pomembno imeti v mislih, da se bodo rezultati razlikovali od podjetja do podjetja (lahko bi rekli od spletne domene do domene). Nemogoče je navesti časovne okvire, ki bi veljali za vse, a kljub temu obstaja nekaj splošnih smernic, ki jih velja imeti v mislih.
Kdaj lahko pričakujete prve merljive rezultate?
Z dobro SEO strategijo bodo prvi rezultati vidni v 6–12 mesecih. To ne pomeni nujno, da boste v tem času dosegli končni cilj, a če je vaša strategija učinkovita, boste v tem času gotovo opazili napredek (vir: Semrush).
Če pa želite natančneje opredeliti časovni okvir, znotraj katerega lahko pričakujete določene rezultate, morate upoštevati vse pomembne dejavnike, ki vplivajo na optimizacijo spletne strani. V nadaljevanju izveste, kateri so ti dejavniki in kakšen vpliv imajo na vaš morebitni uspeh.
Dejavniki, ki vplivajo na uspeh SEO strategije
Koliko časa je potrebnega za uspeh vaše SEO strategije, je v največji meri odvisno od “zgodovine” in stanja spletne strani, vsebin, konkurence in vaših lastnih zmogljivosti.
Zgodovina spletne strani
Eden od ključnih dejavnikov, ki vplivajo na čas, potreben za doseganje rezultatov, je, ali delate na novi ali stari domeni. Pri novih domenah praviloma traja nekoliko dlje, da se uvrstijo na dobre pozicije v iskalnikih, saj imajo starejše domene običajno večjo avtoriteto. Avtoriteta je ocena iskalnika o tem, kako verodostojna in zaupanja vredna je neka spletna stran. Če lahko prve rezultate na uveljavljeni domeni pričakujete v 6–12 mesecih, lahko podobne rezultate na novi domeni pričakujete šele v 9–12 mesecih (vir: Semrush).
Dolgoročno vzdrževanje spletne strani in vlaganje truda v ustvarjanje zaupanja vredne in legitimne vsebine bosta sčasoma seveda prinesla boljše rezultate. Vendar pa ni nujno, da bo starejša domena vedno bolje uvrščena kot nova. Mlada spletna stran s kakovostno strukturo in dobro vsebino se bo verjetno uvrstila višje kot stara spletna stran s podpovprečno vsebino. Google bo namreč upošteval tudi ostale signale, kot so priljubljenost in socialni signal (Facebook, Twitter itd.).
Prav tako ne boste videli hitrih rezultatov, če je bila spletna stran v preteklosti kaznovana, ali pa je ravnala v nasprotju z Googlovimi smernicami (glejte tudi uradne Googlove smernice). V takšnih primerih bo nova SEO strategija verjetno potrebovala več kot 12 mesecev, da bo dosegla primerljive rezultate (vir: Semrush).
Kako dobro bo rangirala spletna stran, pa je seveda odvisno tudi od konkurence in same panoge.
Konkurenca in težavnost znotraj panoge
V panogah z nizko konkurenco boste rezultate dosegli hitreje kot v panogah z visoko konkurenco. Razlog za to je, da imajo manj konkurenčne panoge običajno manj konkurenčne iskalne poizvedbe, manj vsebin in nižjo težavnost ključnih besed. Kljub odlični SEO strategiji lahko traja več let, da za zelo zahtevno ključno besedo dosežete položaj na prvi strani Googla, medtem ko lahko za ključne besede nizke težavnosti to dosežete v manj kot pol leta.
Preden postavite novo SEO strategijo, je torej smiselno, da opravite izčrpno analizo konkurence znotraj vaše panoge. Pri tem vzemite v obzir tudi arhitekturo spletnih strani, vsebino, off-site optimizacijo, uporabniško izkušnjo in vse, kar sodi zraven.
Dobra analiza konkurence vam bo dala najboljše napotke za izgradnjo lastne strategije. Kljub temu imejte v mislih, da konec dneva ne morete nadzorovati niti konkurence niti zgodovine vaše spletne strani. Edino, nad čemer imate popoln nadzor, so sredstva in trud, ki ga sami vlagate v optimizacijo spletne strani.
Nič ne prinaša tako dobrih rezultatov kot SEO
Vaš uspeh je v največji meri odvisen od tega, koliko sredstev namenite optimizaciji spletne strani. To vključuje finančna sredstva, delovno silo in čas. Več kot boste vložili v kampanjo, hitreje boste videli rezultate in boljši bodo. SEO obisk je po statistikah obisk z največjim konverzijskim potencialom!
Vam konkurenca z boljšo pozicijo na Googlu krade ves organski promet? Z osnovnim SEO pregledom lahko preverite, kaj vam preprečuje, da bi se tudi sami uvrstili med prve zadetke. Osnovni SEO pregled vključuje:
- pregled strukture spletne strani,
- pregled strukture menijev,
- analizo osnovnih tehničnih elementov, ki so pomembni za Google,
- varnostno oceno spletne strani,
- pregled strukture URL naslovov,
- oceno uporabniške izkušnje in
- analizo kakovosti vsebine.