Branje: 7 min

Obrazci odločijo, ali bo lead generation kampanja uspela ali propadla

Veste, kaj potrebuje vsak dober spletni obrazec za lead generation? Tukaj so ključni elementi, ki odločajo o uspešnosti vaše lead generation kampanje. Preverite, kakšen naj bo dizajn obrazca, kje ga je najbolje umestiti, katera polja naj vsebuje in kakšen naj bo gumb za oddajo.

lead generation|kontaktni obrazec|kontaktni obrazec|kontaktni obrazec|kontaktni obrazec|kontaktni obrazec|kontaktni obrazec|kontaktni obrazec|želim vodič||sodeluj v igri|

Kazalo vsebine

Sam sem zelo izbirčen pri vpisovanju svojih podatkov v spletne obrazce.
Vsak dan spremljam številne bloge s področja digitalnega marketinga, pogosto pa se znajdem tudi na takšnih in drugačnih pristajalnih straneh. Vsi mi ponujajo skrivnost uspeha v digitalnem marketingu, v zameno pa želijo le nekaj mojih podatkov. Pa jih le redko vnesem.

Ne zaradi slabe vsebine. Resnična težava je v obrazcu za vnos podatkov, sredstvu zajemanja leadov.

Ustvarjanje seznama e-mail naslovov potencialnih strank zahteva obrazec, ki bo zagotovil visoko stopnjo konverzije. Brez njega boste morda na pristajalno stran pridobili ogromno prometa, naslovi pa bodo le počasi kapljali.

V članku za pokušino predstavljam elemente lead generation obrazcev, nekaj najpogostejših pasti in kako se jim izogniti.

Kaj potrebuje uspešen lead generation obrazec?

Če želite obrazec, ki bo imel visoko stopnjo konverzije, je potrebno upoštevati kar nekaj pravil. Že ena neoptimizirana sestavina obrazca namreč lahko povzroči drastično zmanjšanje števila leadov.

Dizajn

Pri oblikovanju obrazca upoštevajte predvsem cilj. Torej pridobivanje leadov. To dosežete tako, da obrazec naredite zares izstopajoč.

Če obiskovalec obrazca ne opazi na prvi pogled, ste podtaknili samo še eno dodatno oviro na poti do njegovih kontaktnih podatkov.

Slabo oblikovana spletna stran ne bo vzbudila dovolj zaupanja, da bi vam obiskovalci zaupali svoje kontaktne podatke. Zato tukaj predstavljam dve preprosti metodi, kako obrazec narediti dovolj viden, hkrati pa vseeno ohraniti estetsko podobo.

KONTAKTNI OBRAZEC KOT LOČEN ELEMENT

Če izpostavite kontaktni obrazec kot ločen element na strani, dosežete dve stvari. Prvič, pritegnete pogled, še posebno če uporabite dve kontrastni barvi. Hkrati tudi pokažete, da sestavni deli obrazca spadajo skupaj.

kontaktni obrazec


USMERJANJE POGLEDA

Le kam nam kažejo nove dilce na pristajalni strani?

kontaktni obrazec

Res je, usmerjene so proti kontaktnemu obrazcu. Nekoliko manj elegantno bi lahko to izpeljali tudi s puščicami ali kakšnimi drugimi grafičnimi elementi, ki bi naravno zapeljali pogled na kontaktni obrazec.

Ali pa bi v smer našega obrazca gledal kar človek na fotografiji na pristajalni strani. Če se zdi zanimivo drugim, potem se moramo tja obrniti tudi mi.

Lokacija, lokacija, lokacija

Stranska vrstica, glava, noga, pop-up, … Toliko mest je, kamor lahko postavite svoj obrazec. A v resnici lahko celotno izbiro skrčimo na dve možnosti.

NAD PRELOMOM

Zdrava kmečka pamet nam pove, da mora biti to nad prelomom strani na naši pristajalni strani. Karkoli je na zgornjem delu strani, bo dobilo več ogledov. Odstotek ljudi, ki se jim da drseti navzdol po strani, je vedno manjši.

To pomeni, da bo postavitev obrazca nad prelom strani povečala njegovo vidnost.

Primer obrazca, ki je postavljen nad prelom strani, je ALTA oglasna kampanja z Robertom Kranjcem. Težko ga je zgrešiti.

kontaktni obrazec

Večina pristajalnih strani sledi konceptu nad prelomom strani. Če ste si že kdaj prenesli kakšen marketinški vodič, ste se že srečali s takšnim oblikovanjem.

Včasih pa je treba tudi nasprotovati trendom.

NA DNU STRANI

Druga možnost za postavitev obrazca za vnos podatkov je na dnu strani.

Pri tem sledimo logiki, da je za nas bolj pomembna kvaliteta leadov kot njihova količina. Najprej pritegnemo njihovo pozornost, potem jih navdušimo in šele na koncu jim ponudimo, da pridobijo še več podobnih vsebin.

kontaktni obrazec

Primer za takšno postavitev obrazca lahko najdete kar na naši spletni strani. Občasno sicer svojim obiskovalcem ponudimo tudi pop-up, na vsaki podstrani pa na dnu ponujamo naročnino na novice, kot jo vidite zgoraj. Tako smo si zagotovili, da vsi, ki se prijavijo na mailing listo, res želijo prejemati nova znanja od nas. Ogledali so si vsaj nekaj naše vsebine in ta jih je prepričala.

Dokaz pravilnosti naše odločitve je, da se zanemarljivo malo ljudi odjavi od naših novic.

Polja

Brez polj ni lead generation kampanje. Hkrati pa so točka, kjer največ obiskovalcev ugotovi, da ponudba ni vredna njihovega truda. In zato ne postanejo leadi.

Kaj pa lahko storimo, da olajšamo postopek za svoje uporabnike?

MANJ POLJ = VEČ LEADOV

Zdi se očitno, pa je vseeno treba ves čas ponavljati. Ljudje smo v resnici leni. In hočemo hitre rezultate. Pa si oglejmo dva primera obrazcev:

kontaktni obrazeckontaktni obrazec

Nimam niti toliko časa, da bi v celoti prebral prvi obrazec, kaj šele da bi ga izpolnil. Od mene pa za prenos infografike zahteva več podatkov kot povprečna prijava na delovno mesto.

V drugem moram izpolniti 3 polja. Oziroma 2, eno v resnici sploh ni obvezno.

Večina testov kaže, da najboljše razmerje med številom konverzij in kvaliteto leadov prinašajo obrazci, ki imajo med tremi in petimi polji. Količino povečujmo le, če dobivamo preveč leadov in si želimo ohraniti le tiste najbolj kakovostne z največ podatki. Oziroma če je naša ponudba res vrhunska.

MI DAŠ SVOJO TELEFONSKO?

Če zahtevamo od svojih leadov že v prvem koraku telefonsko številko, lahko število konverzij drastično upade. Po A/B testu, ki ga je opravila angleška agencija Vital, je telefonska številka kot obvezno polje zmanjšala delež konverzij za 48%.

AVTOMATSKO IZPOLNJEVANJE > ROČNI VNOS

Podatkov, ki jih o svojih leadih že imate, ni potrebno zahtevati še enkrat. Vsekakor se lahko z nekaj analitike že na začetku izognete spraševanju po njihovem izvoru, delu demografskih podatkov in temu, kaj jih je na vaši strani pritegnilo.

Uporabite piškotke za to, da obiskovalcem ni potrebno neprestano odgovarjati na ista vprašanja. Ste kdaj prenašali Hubspotova gradiva? Občasno ima res dolge obrazce, ki zahtevajo od vas vse od osnovnošolskega učnega uspeha dalje, vendar pa si pri prenosu vsake naslednje ponudbe zapomni, katere podatke je od obiskovalcev že pridobil, tako da jim jih ni treba vnašati še enkrat. Ker imajo res veliko ponudb, se obiskovalci vračajo. Hubspot jim lahko zato vsakič postavi dodatna vprašanja in posledično o svojih leadih tudi res veliko ve.

CTA (Call to action) gumb

Še en pomemben element lead generation obrazcev je CTA gumb. S klikom nanj obiskovalci pošljejo svoje podatke in postanejo vaši leadi. Biti mora viden, jasen in razločen. Kako pa to dosežemo?

PRIČAKOVAN REZULTAT

Poskrbite, da bo CTA gumb res videti kot CTA gumb, ne pa generična povezava. Naj bo že na prvi pogled obiskovalcu jasno, da bo s klikom nanj njegova akcija zaključena.

želim vodič

KONTRAST

S kontrastnimi barvami poskrbite, da vaš CTA res izstopa, privabi pogled in s tem spodbuja klike.

sodeluj v igri

JASEN TEKST

V CTA-ju še enkrat ponovite, kaj bo s klikom na gumb obiskovalec pravzaprav dobil. Bolj natančni kot ste, več konverzij lahko pričakujete. Poskusite se izogniti generičnim izrazom kot so Potrdi, Pošlji in Submit.

Testiraj, preveri rezultate, ponovi

Nasveti v tem članku so seveda samo začetni napotki. Morda boste ugotovili, da s samo tremi polji pridobite preveč leadov in vam zato njihovo preverjanje vzame preveč časa. Dodajte dve polji z relevantnimi podatki in preverite, če se je njihova kvaliteta izboljšala.

Zamenjajte barvo CTA-ja. Kako je to vplivalo na odstotek konverzije? Kaj pa, če bi obrazec nekoliko premaknili?

Seveda pa obrazec ni edini element pristajalne strani, na katerega morate biti pozorni. Ker v Madwise verjamemo v učinkovitost lead generation kampanj, pa smo za vas pripravili tudi poglobljen vodič. V njem so med drugim podrobneje razdelane teme:

  • kako pridobiti promet za lead generation
  • kako pripraviti ponudbo, ki bo prepričala
  • kakšna je učinkovita pristajana stran
  • primeri kampanj, ki smo jih pripravili za naše naročnike

želim vodič

 

Sorodne vsebine

Kategorije