V svetu digitalnega marketinga se pogosto govori o SEO optimizaciji spletnih strani, pri čemer je skoraj vedno poudarek na doseganju najboljših možnih pozicij na spletnem iskalniku Google.
Vendar dobra pozicija ne pomeni kaj dosti, če je ne spremlja tudi visoka stopnja klikov.
Zato v nadaljevanju preverite, kako lahko z nekaj preprostimi triki izboljšate CTR organskih zadetkov.
Kaj je CTR in zakaj je pomemben?
CTR (ang. click-through rate) je razmerje med prikazi in kliki.
Gre za izjemno pomembno metriko, ki vam pomaga razumeti, kako učinkoviti ste pri nagovarjanju potencialnih strank. Pove vam namreč, kakšen je delež uporabnikov, ki so videli vaš oglas in so na tega tudi kliknili. Visok CTR pomeni visoko učinkovitost, nizek pa … uganili ste, nizko! In ker CTR vpliva na ostale vidike SEO optimizacije, ga nikakor ne smete zanemariti.
Kakšno razmerje med prikazi in kliki vrednotimo kot dobro, se razlikuje od panoge do panoge. Če želite ugotoviti, kakšno bi bilo optimalno razmerje klikov za vaše podjetje, opravite raziskavo o optimalnem razmerju klikov znotraj vaše panoge. To lahko storite tako, da preverite obstoječe študije ali uporabite temu namenjena orodja.
Kaj vpliva na CTR organskih zadetkov?
CTR organskih zadetkov je razmerje med kliki in prikazi spletne strani na Googlovi strani z organskimi rezultati. V veliki meri temelji na poziciji spletne strani med rezultati iskanja, meta oznakah, URL naslovu in strukturiranih podatkih. Ti elementi skupaj tvorijo snippet vaše spletne strani.
Kaj je snippet in kako lahko vplivate nanj?
Snippet je kratek izsek vsebine spletne strani, ki je prikazan na strani z rezultati iskalnika. Uporabnikom služi kot predogled, na podlagi katerega se lahko odločijo, ali bodo kliknili na določeno stran ali ne, zato je pomembno, da učinkovito nagovarja izbrano ciljno skupino.
Snippet je zasnovan tako, da poudari vsebino, ki je najustreznejša glede na to, kaj je uporabnik iskal. To pomeni, da lahko iskalnik za isto spletno stran glede na uporabljen iskalni niz generira več različnih izsekov.
Google te izseke v veliki meri ustvarja sam na podlagi vsebine spletne strani. Kljub temu pa lahko z nekaj znanja in digitalne spretnosti bistveno vplivate na končni izdelek. V nadaljevanju preverite, kako.
Standardni izsek
Standardni izsek oz. snippet vsebuje URL naslov, title (oznaka za naslov spletne strani) in meta opis.

URL naslov
Obstajata dve vrsti URL naslovov: statični in dinamični. Dinamični imajo spremenljive nize simbolov, ki so odvisni od spremenljivih parametrov. Statični so vedno enaki in omogočajo oblikovanje smiselnih nizov besed, ki jih iskalnik zlahka prepozna, razume in razvrsti.


Za optimalne rezultate naj bo URL naslov kratek, dosleden in bogat s ključnimi besedami.
Meta oznake
Meta oznake so del HTML kode spletne strani. Opisujejo vsebino in tako pomagajo iskalnikom pri boljšem razumevanju in indeksiranju strani. Iskalniki vsebino meta oznak uporabljajo tudi za ustvarjanje izsekov, kar neposredno vpliva na CTR organskih zadetkov.
Ključni meta oznaki, ki imata največji vpliv na snippet, prikazan v iskalniku, sta title in meta opis.
Title
Title iskalnikom in uporabnikom na jedrnat in natančen način pove, o čem govori spletna stran. Title naj se čim bolj ujema z iskalnimi nizi uporabnikov. Tako boste zagotovili, da bodo uporabniki vašo stran prepoznali kot relevantno.
Meta opis
Meta opis je kratek povzetek spletne strani. Pogosto se prikaže kot del izseka na strani z rezultati iskalnika in je namenjen temu, da uporabnikom ponudi predstavo o vsebini strani in njeni povezavi z iskalno poizvedbo.
Google sicer že več let sam ustvarja opise, ne da bi pri tem uporabil meta opis. Nedavne študije kažejo, da Google v kar 70 % primerov ne upošteva meta opisov (vir: Moz). Lahko pa ga poskusite prelisičiti tako, da želen povzetek vsebine dodate na začetek članka.
Obogateni izsek
Standardni izsek lahko dopolnite in izboljšate, da bo na strani z rezultati iskalnika izstopal in pritegnil več klikov. Izseki, ki uporabnikom ponujajo več informacij, so znani kot obogateni izseki.
Obogateni izsek, bolje poznan pod angleškim izrazom rich snippet, poleg vseh elementov standardnega izseka prikazuje še nekaj dodatnih informacij. Zaradi tega ima večjo vrednost in je za uporabnike privlačnejši – to pa znatno izboljša CTR organskih zadetkov.

Da boste lahko obogateni snippet implementirali v svojo SEO strategijo, pa morate najprej razumeti, kaj so strukturirani podatki in sheme označevanja.
Strukturirani podatki in sheme označevanja
Strukturirani podatki so standardiziran način za zagotavljanje informacij o spletni strani. Ker je na voljo več deset vrst obogatenih izsekov, morate najprej določiti, katera je najbolj primerna za vašo spletno stran. Tako boste lahko uporabili shemo označevanja, ki je posebej zasnovana za pridobitev te vrste izsekov.
Izraz shema označevanja se pogosto uporablja izmenično z izrazom strukturirani podatki. Gre za označevalni jezik iskalnikov, ki se uporablja v strukturiranih podatkih. Shema označevanja je ključnega pomena, ko poskušate izboljšati svojo vidnost na spletu in zvišati CTR organskih zadetkov.
V nadaljevanju preverite, katere vrste strukturiranih podatkov so vam na voljo.
Izdelki
Obogateni izseki o izdelkih so bili med prvimi, ki jih je Google začel prikazovati, in so med najbolj koristnimi za spletne trgovine. Prikazujejo lahko ime in kratek opis izdelka, ceno, stanje zaloge in ocene strank.

Ocene in mnenja
Med drugimi najbolj priljubljenimi strukturiranimi podatki so ocene in mnenja. Če zbirate veljavne recenzije, jih lahko Google prikaže v izseku. To vključuje tako pisna mnenja kot ocene na številčni lestvici (na primer od 1 do 5).

Recepti
Obstaja posebna vrsta strukturiranih podatkov, ki se uporablja samo za recepte. Pri njih lahko označite podatke, kot so čas za pripravo jedi, sestavine, slike jedi in ocene uporabnikov.

Najpomembnejše zgodbe (top stories)
Ta vrsta obogatenega izseka omogoča, da se spletna stran prikaže v polju »Najpomembnejše zgodbe« (ang. top stories). Velja sicer samo za spletna mesta, ki jih je odobril Google News.

Organizacije
Ta vrsta strukturiranih podatkov Googlu pomaga pri razumevanju ključnih informacij o organizaciji (kot je na primer vaše podjetje), vključno s podatki o naslovu, logotipu in kontaktnih podatkih.

Priporočeni izseki (featured snippets)
Posebno omembo si zaslužijo priporočeni izseki (ang. featured snippets). Gre za izbrane rezultate iskanja, ki so prikazani na vrhu organskih zadetkov na Googlu.
Lahko so prikazani v obliki odstavka, seznama ali tabele. Njihov namen je takoj odgovoriti na uporabnikovo vprašanje.

Še vedno ostaja vprašanje, ali se na priporočene izseke klika pogosteje kot na “navadne” rezultate iskanja, ali pa morda priporočeni snippeti iskalcu podajo že dovolj informacij in zato dobijo manj klikov. Vsekakor so pomembni za SEO, ob tem pa ne pozabite spremljati tudi CTR-ja, ki vam bo dal vpogled v to, ali je priporočeni izsek morda negativno vplival na “navaden” iskalni rezultat.
Visok CTR organskih zadetkov je nepogrešljiv del vsake dobre SEO strategije
Po ogledu zgornjih primerov verjetno razumete, kako pomembni so izseki in zakaj so obogateni izseki toliko bolj privlačni za uporabnike v primerjavi s standardnimi. Verjetno tudi sami ne bi kliknili na dolgočasen rezultat, ki se vam ne zdi relevanten. Zato poskrbite, da boste pridobljeno znanje vključili v svojo SEO strategijo.
Če niste prepričani, kako to storiti, lahko naročite osnovno SEO analizo in prejmete prilagojeno poročilo o tem, kaj točno lahko storite za višji CTR. Z osnovno SEO analizo boste dobili vpogled v to, kaj si o vaši spletni strani misli Google.
Naši strokovnjaki bodo preverili osnovne kodne elemente, ki so pomembni za iskalnike, in za vas pripravili izčrpen dokument z možnimi izboljšavami.
Osnovni SEO pregled vključuje:
- pregled strukture spletne strani,
- pregled strukture menijev,
- analizo osnovnih tehničnih elementov, ki so pomembni za Google,
- varnostno oceno spletne strani,
- pregled strukture URL naslovov,
- oceno uporabniške izkušnje in
- analizo kakovosti vsebine.
Vir:
Moz. How to Improve Organic Clickthrough for Your Content. Dostopno prek: https://moz.com/blog/improve-content-organic-clickthrough/