Analitika spletnih strani ponuja vpogled v podatke (informacije o številu obiskovalcev spletnega mesta in številu ogledov strani), s katerimi lahko ustvarite boljšo uporabniško izkušnjo za obiskovalce vašega spletnega mesta. Razumevanje vedenja strank na vaši spletni strani je ključno tudi za optimizacijo spletnega mesta. Spletna analitika se lahko uporablja tudi kot orodje za poslovne in tržne raziskave. Pomaga namreč oceniti trende prometa in priljubljenosti.
Katere informacije dobimo s spletno analitiko?
Ko govorimo o spletnem prometu, govorimo o številu obiskov, ki jih vaše spletno mesto pridobi v določenem obdobju. Ta številka je pomembna, saj pove, ali vaše spletno mesto dobi pozornost, ki si jo zasluži. Poti do vašega spletnega mesta pa je več (iskalniki, socialna omrežja, e-mail kampanje). Podatke spletne analitike lahko urejate glede na osebne podatke obiskovalca vaše spletne strani, časovno obdobje in druge atribute. Podatki so razdeljeni na kategorije, kot so podatki o občinstvu, obnašanje občinstva in podatki o oglaševalskih akcijah.
Podatki o občinstvu
Ključni podatki o občinstvu so naslednji:
- število obiskov,
- kolikokrat se obiskovalci vrnejo na vaše spletno mesto,
- iz katere države so,
- na katerem brskalniku ali napravi so (namizni in mobilni).
V Google Analytics lahko določite ciljne skupine. Uporabnike združite na podlagi katere koli kombinacije atributov, ki je pomembna za vaše podjetje. To je lahko starost, spol, lokacija ipd. Na podlagi dobljenih informacij lahko potem bolj ciljano oblikujete svoje oglase, da dosežete želeno občinstvo.
Obnašanje občinstva
Pomembni podatki o obnašanju občinstva so naslednji:
- ciljne strani,
- izhodna stran,
- pogosto obiskane strani,
- dolžina porabljenega časa na obisk,
- število strani na obisk.
Razdelek o vedenju razkriva, kaj obiskovalci počnejo na vašem spletnem mestu. Poročila natančneje povedo, katere strani ljudje obiskujejo in kaj med obiskom počnejo. Do poročil o vedenju lahko dostopate prek menija na levi stranski vrstici nadzorne plošče Google Analytics. Z informacijami o vedenju lahko uporabniku ponudite stvari, ki ga zanimajo, še preden se on tega zaveda.
Podatki o oglaševalskih akcijah
Pomembni podatki o oglaševalskih akcijah so naslednji:
- katere kampanje so prinesle največ prometa,
- katera spletna mesta so napotila največ prometa,
- katere ključne besede so napotile največji obisk.
Glede na podatke, ki jih dobite, lahko oblikujete bolj učinkovite oglaševalske akcije. Digitalno trženje namreč temelji na pridobljenih podatkih iz analize. Spletni trgovci na podlagi podatkov strank predvidijo njihove potrebe, želje in vedenje v prihodnosti. Takšen vpogled pomaga razviti prilagojene trženjske strategije za čim večji donos naložbe (ROI).
Google Analytics – najbolj priljubljeno orodje za spletno analitiko
Google Analytics je storitev spletne analitike, ki jo ponuja Google. Spremlja in poroča o prometu na spletnih mestih. Spletno analitiko je zelo priporočljivo uporabljati skupaj z oglaševanjem z Google Ads. Z njim lahko uporabniki ustvarjajo in pregledujejo spletne oglaševalske akcije, tako da spremljajo kakovost svoje spletne strani in konverzije. Cilj spletne analitike je lahko prodaja, pridobivanje novih strank, izboljšanje delovanja spletne strani itd. Podatki in njihova pravilna uporaba so postali nepogrešljiv del spletnega poslovanja.