Za spremljanje uspešnosti kampanj, merjenje konverzij in rabo konverzijskih ali kataloških kampanj smo se oglaševalci dolgo zanašali samo na Meta Pixel. V zadnjih letih pa njegova zanesljivost postaja vedno slabša, sploh z zanašanjem na merjenje uporabniške aktivnosti zgolj prek brskalnika. Njegovo zmožnost pošiljanja podatkov Facebooku namreč motijo zaviralci piškotkov, napake pri nalaganju strani in težave z internetno povezavo. Facebook je zato uvedel Facebook Conversions API – spremembe, ki so prišle z GDPR predpisi in iOS 14.5, posodobitvami, pa so nujnost njegove uvedbe še okrepile.
Kaj je Facebook Conversions API?
Facebook Conversions API je vmesnik (API), ki pošilja podatke o aktivnostih uporabnikov prek strežnika spletnega mesta neposredno z uporabnikovega na Meta strežnik; za razliko od Meta Pixla, ki se za zbiranje podatkov – online in offline dogodkov ter dejanj uporabnikov – zanaša na piškotke.
V praksi to pomeni, da Facebook Conversions API posreduje podatke o interakciji uporabnikov s spletno stranjo neposredno Meta Events Managerju in zaobide omejitve s piškotki. Če pa podatek o akciji uporabnika pride v platformo tako prek strežnika kot brskalnika, se podvojena informacija “deduplicira” – na ta način se prepreči podatkovno inflacijo. S pomočjo Facebook Conversions API-ja tako lahko spremljate, kako se obnašajo uporabniki, ki so na vašo spletno stran prišli prek Facebook oglasov.
Zakaj implementirati Conversions API?
Zaviralci oglasov, VPN-ji in druga maskirna orodja (angl. ad blockers) so prispevali k zmanjšani učinkovitosti Meta Pixla – zlasti po posodobitvi sistema iOS 14 – zato je zbiranje podatkov o aktivnostih uporabnikov na Apple mobilnih napravah še posebej oteženo. To pomeni, da vam bo Meta Pixel podal veliko manj informacij o tem, kako uporabniki Apple mobilnih naprav komunicirajo z vašo spletno stranjo.
Zato je priporočljivo, da skupaj z Meta Pixlom uporabljate tudi Facebook Conversions API. Na ta način boste izboljšali sledenje interakcijam uporabnikov na spletnem mestu in zbrali tudi tiste podatke, ki bi bili izgubljeni v primeru, da bi se zanašali samo na dogodke in podatke, ki jih zbira Meta Pixel.
Ko enkrat implementirate Facebook Conversions API, boste lahko sledili večji količini podatkov, ki bi jih prej zavirali piškotki, kar vam bo dalo boljši vpogled v uspešnost vaših Facebook kampanj. Oglaševalci, ki spremljajo podatke samo na podlagi Meta Pixla, imajo namreč manj vpogleda v prodajo, prijave na e-novice, generiranje leadov in druge aktivnosti.
Facebook Conversion API vam tako omogoča, da vrednosti povežete z dogodki, ki niso na voljo prek standardnega Pixla. To pa lahko znatno izboljša rezultate vašega oglaševanja na Facebooku, saj boste imeli natančnejši vpogled v podatke o aktivnostih uporabnikov, kot so:
- offline konverzije,
- telefonski klici,
- kaj so dodajali v košarico,
- katere izdelke so odstranili iz košarice,
- kdaj so se prijavili na e-novice,
- koliko časa preživijo na spletnem mestu in podobno.
Zbiranje teh podatkov vam bo tako dalo boljši vpogled v nakupno pot obiskovalcev vaše spletne strani. Več podatkov kot imate o svojih kupcih, bolje lahko usmerite vaš marketinški budget, bolj točno targetirate svojo ciljno publiko in učinkoviteje optimizirate oglaševalski budget.
Zakaj uporabljati Facebook Conversions API in Meta Pixel skupaj?
Facebook Conversions API vam pomaga dobiti informacije, ki jih Meta Pixel ne more zaradi zaviralcev oglasov, posodobitev operacijskega sistema iOS in piškotkov; to vključuje dogodke na spletnem mestu, offline dogodke in podatke iz CRM sistema. Prav tako vam Meta Pixel pomaga videti informacije, ki jih Facebook Conversions API ne more – na primer demografske, psihografske in druge vedenjske podatke s celotnega spleta.
Ali lahko zaradi uporabe obeh virov pride do podvajanja dogodkov?
Ko obiskovalec na vašem spletnem mestu izvede neko akcijo, informacije o tem zbirata dva različna vira – vaš strežnik in uporabnikov brskalnik. Da bi se izognil podvajanju, Facebook vsakič, ko prejme dogodek strežnika, preveri, ali obstaja ustrezen dogodek brskalnika (angl. browser event).
Če je dogodek brskalnika blokiran – npr. če zaviralci oglasov, VPN-ji in druga maskirna orodja brskalniku onemogočijo sledenje –, bo Facebook namesto tega uporabil dogodek strežnika. Po drugi strani pa bo Facebook v primeru, da prejme oba dogodka, dogodka dedupliciral in uporabil samo dogodek brskalnika (z drugimi besedami: odvečni dogodek ne bo štel). V primeru, da je sledenje brskalniku onemogočeno, pa bo Facebook namesto tega uporabil dogodek strežnika.
Deduplikacija (tj. odstranjevanje podvojenih dogodkov) sicer ni vedno potrebna, saj je vse odvisno od tega, kako nastavite svoje dogodke – na primer, če na ravni brskalnika in strežnika sledite različnim dogodkom. Če delite iste dogodke, potem boste želeli odstraniti tiste, ki se podvajajo. To lahko storite tako, da dodate dva parametra dogodkov, ki vam bosta pomagala ugotoviti, ali gre za iste dogodke. Ta dva parametra sta ime dogodka (na primer Purchase ali AddToCart) in ID dogodka.
Kako nastaviti Facebook Conversions API?
Facebook Conversions API lahko nastavite na več načinov:
- Z nekaj programerskega znanja lahko Facebook Conversions API dodate na spletno stran z uporabo kode, ki jo najdete v Meta Events Managerju.
- Prek partnerskih integracij – če uporabljate katero od znanih platform (Shopify, WooCommerce, Wix ipd.), lahko Facebook Conversion API dodate na svojo spletno stran z uporabo vtičnika.
- Prek drugih partnerskih integracij – če je vaša spletna stran na eni od Facebookovih partnerskih platform, kot so Google Tag Manager, Tealium in druge, boste Facebook Conversions API morda lahko nastavili prek partnerske integracije.
- Če želite imeti večji nadzor nad samim postopkom integracije, lahko s pomočjo razvijalca zgradite tudi neposredno integracijo s Facebook Conversions API-jem.
Optimizirajte svoj oglaševalski budget
Čeprav smo oglaševalci na nenehne spremembe v digitalnem trženju že dodobra navajeni, se lahko morebitna izguba možnosti sledenja brskalnikom zdi precej strašljiva. Spremembe, ki so nastale po posodobitvi sistema iOS 14, so namreč zmanjšale količino podatkov, ki bi jih lahko zbrali o svojih uporabnikih.
S pomočjo orodja, kot je Facebook Conversions API, boste lahko zmanjšali izgubo podatkov zaradi omejitev trackanja zgolj na brskalnikih ter posledično bolj smotrno upravljali s svojim marketinškim budgetom in dosegli višji ROAS kampanj. Pri tem pa vam svetujemo, da še naprej uporabljate Meta Pixel – več podatkov o konverzijah, ki jih boste prejeli z uporabo obeh virov, vam bo namreč pomagalo, da bo Facebookov algoritem za optimizacijo vaših oglasov še učinkovitejši.
Da bo vaš oglaševalski budget kar najbolj optimiziran, vam svetujemo, da pričnete z zbiranjem podatkov o aktivnostih vaših uporabnikov in si namestite Facebook Conversion API. Če potrebujete pomoč ali več informacij o tem, kako pravilno namestiti Facebook Conversions API in kako se izogniti podvajanju podatkov, nam pišite na rok.kragelj@madwise.si ali pa nas kontaktirajte prek obrazca za povpraševanje.
Viri:
Madgicx. What’s All the Fuss about Facebook Conversions API? Dostopno prek: https://madgicx.com/blog/facebook-conversions-api
Meta. About deduplication for Meta pixel and Conversions API events. Dostopno prek: https://www.facebook.com/business/help/823677331451951?id=1205376682832142
Meta. How Apple’s changes may significantly limit your marketing efforts. Dostopno prek: https://www.facebook.com/business/apple-ios-14-speak-up-for-small-business/impact-on-ads-marketing
Meta. The Digital Detail: How Conversions API gets you closer to your customers. Dostopno prek: https://www.facebook.com/business/news/how-conversions-api-gets-businesses-closer-to-customers
WordStream. 7 Reasons to Start Using Facebook Conversions API (NOW) + How To Do It. Dostopno prek: https://www.wordstream.com/blog/ws/2021/10/06/facebook-conversions-api