Branje: 7 min

5 razlogov, kako vam Data Studio olajša (in pohitri) pripravo analitičnih poročil

V članku spoznajte Google Data Studio. Napredno orodje, ki na enostaven (in kreativen) način združuje podatke z različnih platform v pregledna poročila. S tem bodo vsi, za vas pomembni podatki o vašem spletnem nastopu končno zbrani na enem mestu. Preverite, koliko časa lahko prihranite!

Kazalo vsebine

    Ko enkrat preizkusite Data Studio, preprosto ne morete brez njega. Tisti, ki ga že nekaj časa uporabljamo, si ne predstavljamo analize in vizualizacije rezultatov brez priročnih funkcionalnosti Data Studia. Njegova glavna prednost je zagotovo v tem, da na enem mestu omogoča analizo podatkov z različnih spletnih platform. 

    Hkrati pa občutno skrajša čas za zamudno in duhamorno pripravo poročil. Na spletu lahko najdete različne študije primerov, koliko časa so različni digitalni strokovnjaki prihranili z uporabo Data Studia. Tukaj je primer, kjer je avtor za pripravo poročila porabil 5 minut namesto 2 ur. Hitreje skoraj ne gre, kajne?

    Ker je Data Studio zelo pregleden in enostaven za uporabo, hkrati pa napreden v funkcionalnostih, se nanj zanašajo tako izkušeni strokovnjaki za digitalni marketing kot tudi začetniki, ki se šele spoznavajo s spletno analitiko.

    V kolikor še ne poznate Data Studia, je zdaj skrajni čas, da se spoznate z njim.

     

    Kaj je Google Data Studio?

    Google Data Studio je nadvse uporabno in brezplačno orodje, ki vam bo pomagalo vizualizirati podatke z najrazličnejših platform. Je praktična rešitev, ki omogoča ustvarjanje berljivih in razumljivih poročil po meri. Njegova dodana vrednost tiči predvsem v tem, da omogoča organiziranje in urejanje podatkov na enem mestu. Bodisi podatkov iz Googlovih lastnih marketinških orodij ali drugih platform.

     

    5 razlogov, zakaj je vaša spletna analitika neučinkovita brez Data Studia

    V nadaljevanju preverite 5 razlogov, zakaj mora biti Data Studio obvezen del analitike vsakega podjetja, prisotnega na spletu.

     

    1. Vsi podatki na enem mestu

    Kot že omenjeno, se boste z uporabo Google Data Studia izognili zamudnemu premikanju med poročili na platformah Google Analytics, Google Ads, Facebook, Google Search konzole in številnih drugih. Data Studio omogoča namreč povezavo s preko 240 različnimi platformami, preko konektorjev, kot so Supermetrics, Power My Analytics, ReportDash in drugih. Vse podatke in KPI-je boste tako preko povezave z različnimi viri podatkov (t. i. Data Sources), našli na enem mestu – v Data Studiu.

     

     

    Poleg Googlovih orodij (Google Analytics, Google Ads, Search Console, Youtube Analytics …), Data Studio med drugim omogoča povezavo tudi z naslednjimi platformami:

    • Facebook Ads,
    • LinkedIn Ads,
    • Active Campaign,
    • Mailchimp,
    • AdRoll,
    • Bing Ads,
    • Criteo.

    Obilico preostalih možnosti pa lahko preverite tukaj.

    V praksi torej to pomeni, da boste lahko število uporabnikov na vaši spletni strani, promet iz Google Ads in Facebooka, CTR LinkedIn oglasov, skupno število prodanih izdelkov in prodane izdelke na posameznem kanalu spremljali v obliki Data Studia poročila. Drži, da lahko večino teh podatkov najdete že v Google Analytics. A za razliko od Data Studia, Google Analytics ne omogoča združitve večih pogledov (Views) in znamk (Properties) v eno nadzorno ploščo (Dashboard).

     

    2. 100 % prilagojena poročila

    Razumevanje in analiza podatkov bosta še toliko lažja, saj boste za vsako skupino podatkov med različnimi grafičnimi predstavitvami (tortni modeli, stolpični grafi,  tabele …), izbrali tisto pravo.

     

     

    Svoje poročilo lahko:

    • ustvarite s pomočjo že pripravljenih predlog, 
    • uporabite kot predlogo že obstoječe poročilo (ustvarite kopijo, prilagodite vire podatkov in spremljane metrike) ali pa
    • izgled vsakega poročila prepustite vašemu trenutnemu navdihu.

    V vsakem primeru bo ustvarjanje poročil zelo enostavno, saj vstavljanje elementov deluje po principu ‘’drag and drop’’.

     

     

    Kadarkoli pa lahko svojemu poročilu dodajate strani, grafične elemente, besedilo, slike in ostale komponente, ki jih želite vključiti v poročilo. Za razliko od nadzornih plošč v Google Analytics, ki omogočajo vključitev le 12 elementov, Data Studio pri tem nima omejitev.

     

    3. Vedno osveženi podatki z vseh platform

    Vse spremembe znotraj posamezne platforme, bodo avtomatsko prikazane v vseh poročilih, kjer platformo uporabljate kot vir podatkov. Tako vam ne bo nikoli potrebno osveževati virov podatkov znotraj Data Studia, saj so ti dinamično sinhronizirani s spremembami na platformi.

    Poleg spremljanja trenutnih rezultatov pa lahko v Data Studiu analizirate tudi pretekle rezultate in jih primerjate s trenutnimi. Izbirate lahko med že ponujenimi obdobji (zadnjih 7, 14, 28 ali 30 dni, na tedenski ali mesečni ravni …) ali pa obdobje izberete sami.  Časovna obdobja, ki vas zanimajo lahko nastavite na ravni poročila ali pa na ravni posameznega grafa ali drugega dela poročila. Če želite, da določen element vedno prikazuje podatke za drugačno obdobje, kot ga želite spremljati na preostalem poročilu, boste za ta element določili izbrano časovno obdobje. V praksi to pomeni, da v kolikor želite spremljati število nakupov preko Facebook oglasov na tedenski ravni, vse preostale podatke pa za tekoči mesec, enostavno elementu s številom konverzij določite drugačno časovno obdobje.

    Da boste že ob pogledu na poročilo vedeli, ali dosegate zastavljene cilje, lahko za posamezen KPI nastavite tudi t. i. Conditional Formatting.

     

     

    Več o tem, kako to nastavite, boste izvedeli v naslednjem članku o Data Studiu.

     

    4. Nešteto možnosti za urejanje in filtriranje podatkov

    Podobno kot z nastavitvami časovnega obdobja, lahko s filtriranjem podatkov te vključite ali izključite na ravni celotnega poročila ali znotraj posameznega elementa. Predpostavimo, da želite vse podatke v Data Studiu filtrirati na podlagi kategorije naprav (Device Category). S samo nekaj kliki boste v Data Studiu za celotno poročilo dobili podatke glede na posamezen tip naprave (npr. kolikšen je CTR oglaševalskih kampanj na Google Ads, glede na posamezen tip naprave, kolikšen odstotek prometa predstavljajo obiski iz določene kategorije naprav …). Na ravni posameznega elementa pa lahko, na primer, filtrirate prikaz kampanj na Facebooku glede na njihov cilj (npr. ločeno prikazovanje konverzijskih in branding kampanj).

     

     

    Ustvarjanje filtrov na ravni poročila je še posebej priročno, v kolikor je poročilo namenjeno osebam, ki za potrebe analize potrebujejo različne podatke. SEO strokovnjaka bodo po vsej verjetnosti bolj podrobno zanimali rezultati organskega prometa, dobičkonosnost tega kanala in podobno. Da pa bo lahko isto poročilo analiziral tudi oglaševalec na Facebooku, je filter na ravni poročila še kako uporaben, saj bo iz istega dokumenta tudi on lahko pridobil podatke o tem, koliko ljudi je obiskalo spletno stran preko Facebook oglasov, kako dobičkonosno je oglaševanje na tem kanalu in vpogled v preostale ključne metrike. Z uporabo filtra na ravni poročila bo lahko tudi urednik spletnih vsebin lahko v istem poročilu pridobil podatke o obiskanosti posameznih blog zapisov, kateri blog zapis je prinesel največ konverzij in podobno.

    Data Studio je neprecenljiv tudi zaradi svojih naprednejših možnosti urejanja in združevanja podatkov, saj omogoča uporabo vrste formul, pogojevanj in različnih kalkulacij. V kolikor ste prisotni na večih trgih, boste z uporabo formul z lahkoto pretvorili valute in imeli jasen pregled nad prometom vseh trgov. Data Studio omogoča tudi združevanje podatkov iz večih virov podatkov (Blend Data). S tem se boste, na primer, izognili preračunavanju celotne porabe za oglaševanje na vseh kanalih/trgih in dobičkonosnosti tega.

     

     

    5. Varnost

    Na podoben način, kot delujeta orodji Google Sheets in Google Docs, lahko tudi v Data Studiu za posamezno poročilo dodelite različna dovoljenja za ogled ali urejanje posameznega poročila. Poleg tega pa lahko tudi na ravni posameznega vira podatkov določite komu boste zaupali vpogled v podatke iz posameznega vira.

     

    Imate 100 % pregled nad svojimi rezultati?

    Sprejemanje pravih poslovnih odločitev in vodenje podjetja k še višji rasti sta pogojena z jasnim vpogledom v rezultate in natančnim spremljanjem KPI-jev. Če menite, da obstajajo še neizkoriščene možnosti za vašo poslovno rast na spletu, nas kontaktirajte. Z veseljem se vam oglasimo in skupaj poiščemo še neodkrite potenciale!

    Sorodne vsebine

    Kategorije