Analize spletne strani bi se morali redno posluževati vsi lastniki spletnih strani. Z analizo želimo ugotoviti, kako zasnovati novo ali prenoviti staro spletno stran ter oceniti obstoječo spletno stran. Z analizo obstoječih strani želimo ugotoviti zadovoljstvo obiskovalcev in raziskati pomanjkljivosti spletne strani. Najpogosteje pa se za analizo odločajo podjetja, ki hočejo spletno stran prenoviti. Tudi spletna mesta morajo namreč slediti trendom in poskrbeti za prijetno uporabniško izkušnjo.
Google analitika
Google Analytics je brezplačno orodje za spletno analitiko, ki ga ponuja Google za lažjo analizo prometa na vašem spletnem mestu ali trgovini. Če izvajate kakršne koli marketinške dejavnosti, kot so oglasi v iskalnem omrežju ali na socialnih omrežjih, bodo vaši uporabniki najverjetneje v eni fazi obiskali vaše spletno mesto. Vaša spletna stran je osrednje središče vaše digitalne prisotnosti in zato najboljši način za celovit prikaz učinkovitosti vseh kampanj, ki jih izvajate za promocijo svojih izdelkov ali storitev v spletu. Google Analytics je brezplačno orodje, s pomočjo katerega lahko sledite učinkovitosti digitalnega trženja.
Analiza spletne trgovine
Poleg analize spletne strani je dobro opraviti tudi analizo spletne trgovine. Preden se lotimo stvari v praksi, je dobro poznati osnove v teoriji. Pri načrtovanju spletnih strani in trgovin moramo upoštevati načela uporabnosti. Na ta način dobimo učinkovito spletno stran. Taka stran uporabniku nudi hiter, pregleden in preprost dostop do informacij. Velikokrat prezrta skupina digitalnih tehnologij so starostniki in uporabniki s posebnimi potrebami, zato je za kakovostno spletno stran dobro upoštevati tudi ta vidik.
Uporabnost spletne strani
Uporabnost spletne strani pomeni, da jo lahko uporablja tudi uporabnik s (pod)povprečnim znanjem s spletnimi stranmi. Stran mora dobro delovati in uporabnikom ne sme povzročati prevelikih preglavic pri razumevanju informacij. Uporabnost določajo grafična podoba, struktura in kakovost interakcije. Z grafično podobo vzpostavimo prvi stik z uporabnikom spletne strani. Struktura strani nam pove, kako je ta organizirana in optimizirana za uporabo in razumevanje. Kakovost interakcije pa se nanaša na odziv uporabnikov na spletno stran. Vsebina strani jih mora ves čas vzpodbujati k določeni aktivnosti.
Dostopnost spletne strani
Komisija EU je 11. decembra 2008 sprejela Smernice za dostopnost spletnih vsebin. Spletne storitve so prihodnost, invalidi in socialno ogroženi pa tvegajo izključitev zaradi tehničnih težav pri uporabi spleta. Sem spadajo zdravstvene omejitve – vidne, motorične, slušne, kognitivne in jezikovne. Ostaja že kar nekaj pripomočkov in prilagoditev, predvsem za slepe in slabovidne uporabnike. Z napredkom tehnologije zato v ospredje stopajo tehnične prilagoditve in pravila za dostopnost tudi za ogrožene skupine uporabnikov.
Spletna analitika
Lastnosti dobrega spletnega mesta so informativnost, aktualnost in verodostojnost, všečnost, preprostost, hitrost in obiskanost. Vsako spletno stran lahko izboljšamo tako, da upoštevamo nekaj smernic. Najlažje je dobro spletno stran postaviti na novo z dobro zasnovo in konceptom. Zavedati se moramo njene namembnosti, upoštevati odzive uporabnikov in, če je le mogoče, se izogibati oglasom. Najpogostejše napake izdelovalcev spletnih strani pa so skrivanje informacij (telefon, cenik ipd.), premalo informacij o podjetju in premalo koristnih informacij za stranke.