Branje: 4 min

Optimizacija spletnih strani – kako se jo lotiti

Kako se lotiti optimizacije spletne strani? Odkrijte najpomembnejše vidike SEO optimizacije za doseganje prvih mest v spletnih iskalnikih.

Kazalo vsebine

Optimizacija spletnih strani (SEO) je način, s katerim izboljšamo pozicijo spletne strani v spletnih brskalnikih prek organskih (neplačanih) iskalnih rezultatov. Višje kot se spletna stran pojavi med iskalnimi zadetki, več uporabnikov spletnega iskalnika bo obiskalo spletno stran. Ali veste, da kar 91,5 % uporabnikov išče zadetke za iskano ključno besedo na prvi strani Googla? Prvi zadetek v iskalniku pa klikne kar 32,5 % ljudi! Tam hočete biti tudi vi, kajne?

 

Kako optimizirati spletno stran in kje začeti?

Spletni iskalniki imajo svoja pravila razvrščanja zadetkov. Pravila napredne SEO spletne optimizacije se stalno spreminjajo. SEO optimizacija zato zahteva redno in dosledno prilagajanje vsebin spletnih strani. Smiselno je, da že ob izdelavi spletne strani predvidite tudi njeno optimizacijo.

Bi radi imeli uspešno delujočo spletno stran, ki dosega prve pozicije na Googlu? Potem najemite strokovnjaka in za njegovo storitev zagotovite sredstva. SEO strokovnjaki namreč sledijo vsem novostim in spremembam. Cena spletne optimizacije pa je odvisna od obsega dela, za katerega se dogovorite.

 

SEO pravila in strategija

Pri optimizaciji spletnega mesta se moramo držati določenih pravil in strategij. Googlu je všeč strukturirana, jasna in informativna vsebina. Prvo pravilo je, da je originalna in ne kopirana.

Vse več uporabnikov je na mobilnih napravah in temu mora biti prilagojena tudi struktura spletne strani. Pravila in strategije se stalno spreminjajo, informacije o trendih pa so dostopne na vsakem koraku (Popoln vodnik za SEO: Kaj morate vedeti za leto 2020). Dobro je, da poznate vsaj osnove SEO optimizacije. Na podlagi tega lahko namreč učinkoviteje oblikujete vsebino spletne strani.

 

On-site, Off-site SEO optimizacija

Optimizacija pa ne poteka samo na vaši spletni strani. Delimo jo na dva sklopa, in sicer on-site seo in off-site seo optimizacijo. Prva se izvaja na vaši spletni strani in predstavlja podlago za off-site optimizacijo. Slednja je precej bolj zahtevna in obsega vse, kar se dogaja izven spletnega mesta, se pa nanj navezuje. Sem spadajo družabna omrežja (Facebook, Twitter), YouTube, blogi, forumi itd. Na teh mestih je potrebno objavljati vsebine in povezave do vašega optimiziranega spletnega mesta. To pa prestavlja večji izziv, saj mora umeščena vsebina delovati naravno.

Meta opis

Meta opis so informacije o vsebini vaše spletne strani, ki se izpišejo v iskanih rezultatih v Googlu. Z drugimi besedami, gre za predstavitev vaše spletne strani oz. podstrani uporabniku brskalnika. Zato naj bo zanimiv in naj pritegne uporabnike, da bodo kliknil na povezavo do vašega spletišča. Google v svojih algoritmih ne uporablja meta opisov za razvrščanje rezultatov po pomembnosti. Je pa pomembnost opisa povezana s številom klikom. Več ljudi kot bo kliknilo na vašo stran v iskalnih rezultatih, višja bo pozicija vaše strani v iskalnih rezultatih. Skratka, meta opis je pomemben, a na pozicijo v spletnih iskalnikih vplivajo tudi drugi vidiki spletne strani.

 

Učinki SEO optimizacije spletne strani

Optimizacija je kompleksen proces, ki zahteva svoj čas. Naročnike seveda zanima, v kolikem času se bodo pokazali prvi rezultati. Te lahko pričakujemo že v nekaj mesecih. Odvisno je predvsem od starosti spletne strani in opravljenega dela na njej. Realno je pričakovati uvrstitve na prve pozicije v 6-ih mesecih za že nekaj časa obstoječe spletne strani. Te imajo navadno daljšo zgodovino in več vsebin. Za nove spletne strani načeloma traja nekoliko dlje, tudi dlje od enega leta, da se pojavijo na prvi strani Googla.

 

Prikaz popularnosti iskalne fraze SEO:

Sorodne vsebine

Kategorije