Odlična uporabniška izkušnja za ZPS člane

Naj pred predstavitvijo spletnega mesta najprej odkrito priznamo: smo totalni fani Zveze potrošnikov Slovenije. Ob mlačnosti države je ZPS praktično edina, ki se aktivno postavlja za napisane in nenapisane pravice potrošnikov. Torej zame, zate, za tvojo mamo in sosedovega mulca. Morda bi si kot digitalna agencija, ki podjetjem pomaga bolj uspešno nagovarjati potrošnike in jim prodati več, morali želeti nezaščitenih in neizobraženih potrošnikov? Ne verjamemo v to. Le slaba podjetja s slabimi produkti in slabim marketingom se bojijo (pravic) potrošnikov. Zato nam je bilo res v veselje pomagati ZPSju, da lahko z novim spletnim mesto bolj uspešno opravlja svoje poslanstvo.

Zveza potrošnikov Slovenije

“Osvežitev”? Ne, hvala.

ZPS je skozi leta na spletu ustvarila ogromno uporabne vsebine, spletno mesto pa se je sproti dograjevalo. Informacijska arhitektura obstoječega spletnega mesta je zato že pokala po šivih. To je imelo kar nekaj negativnih posledic za uporabnika in ZPS:

– oteženo iskanje prave vsebine, kar je pri tako velikem portalu kritično
– nepregledne kategorije člankov in zapisov
– uporabnik se je hitro “izgubil” na strani
– oteženo urejanje in promocija vsebin
– slabo komunikacijo prednosti in aktivnosti ZPSja
– pridobivanje novih članov je bilo bolj ovirano kot spodbujano
– ZPS ni bila predstavljena kot posebej atraktivna, članstva vredna organizacija

Vizualna “osvežitev” je v takšnem primeru (no, tudi v večini drugih) nesmiselna. Potrebno je bilo povsem na novo spoznati namen in načine uporabe spletnega mesta ter spletno mesto bolje povezati s poslovnimi cilji ZPS-ja.

Proces izgradnje novega spletnega mesta se začne s …

… spoznavanjem poslovnih ciljev in pričakovanj Zveze potrošnikov Slovenije. Prenove spletnega mesta nismo delali zato, ker bi se ga nekdo “naveličal”, temveč zato, ker spletno mesto ni več opravljalo svoje vloge. Z naročnikom smo izvedli delavnico, na kateri smo poiskali izzive in želje ZPS-ja ter na tej podlagi določili vlogo in naloge, ki jih bo novo spletno mesto moralo izpolnjevati.

Spoznavanje uporabnikov

Kdo so obstoječi in potencialni člani ZPS-ja? Koga zanimajo te in koga one vsebine? Kdo redno spremlja ZPS in kdo le takrat, ko ima neko težavo? S takšnimi in podobnimi vprašanji smo se skozi delavnice in druge metode lotili spoznavanja uporabnikov. Izdelane definicije tipov uporabnikov oz. person (Maja, Viktor, Zdravko, Podjetje d.o.o., Ajda+Jan itd.) ter njihovega obnašanja (customer journey) so bile nato uporabljene pri načrtovanje informacijske arhitekture – katere informacije ponujamo, kako, kje, kdaj in predvsem komu.

Povsem na novo postavljen način kategorizacije in navigacije je sledil uporabnikom. Preverili smo, kako bi sami razporedili vsebino, kako razumejo posamezne kategorije, kje bi iskali nek članek. Oblikovanje novega spletnega mesta je sledilo razumevanju uporabnikov – od same strukture pa do videza posameznega članka in prodajnih sporočil ZPS-ja (pridobivanje članov, poudarjanje prednosti, prikaz različnih možnosti članstav itd.).

Konec je šele začetek

Novo spletno mesto Zveze potrošnikov Slovenije je šele dobro zaživelo. Gotovo se bo še razvijalo, odpravljene bodo tudi še kakšne porodne težave (v tem primeru spletnega mesta nismo programirali mi, temveč drug izvajalec, ki ga je izbral naročnik). Prepričani smo, da nam je skupaj s predstavniki ZPS-ja (hvala, Urša, Jasmina in Boštjan!) uspelo sestaviti pomembno orodje, s katerim bo ZPS lažje pomagal slovenskim potrošnikom. Če ste radovedni, si aktivnosti ZPS-ja oglejte na www.zps.si.

ZPS - screen-2

Zveza potrošnikov SLovenije

PS: za konec še nasvet oziroma kar želja – postanite član ZPS. O prednostih ne bomo razpredali, lahko jih spoznate sami, naj bo dovolj, če rečemo, da slovenski trg potrebuje pametne potrošnike.

Prenesite si 26 NASVETOV ZA PRENOVO SPLETNEGA MESTA!

Kupci danes pričakujejo učinkovite spletne strani, ki se hitro naložijo, brezhibno delujejo na mobilnih napravah in vse informacije ponudijo na dlani. Da prenova ne bo zahteven projekt, smo vam pripravili 26 uporabnih nasvetov, kako prenoviti spletno mesto brez bolečin.

  • Kako do prodajno uspešne spletne strani?
  • Ključne lastnosti uporabnikom prijaznih strani
  • Navodila za izvajalce