Preverite, kaj ste zamudili tokrat! #FOMO

* FOMO (Fear of missing out) = strah, da bi kaj zamudili.

Kako vam je bila všeč zadnja sezona Igre prestolov? Kdo peče najboljše hamburgerje v Ljubljani? Za koga ste navijali v finalu Lige prvakov?

Vprašanja, na katera obstaja množica pravilnih odgovorov in trije, ki vas lahko hitro spremenijo v družbenega izobčenca: ne spremljam, ne vem in me ne zanima.

Ljudje radi vemo, kaj se dogaja, želimo si biti udeleženi v stvareh, povezani med sabo, skratka v središču dogajanja. In v tem leži prava vrednost FOMO (Fear of missing out) v marketingu.

V ekonomiji pozornosti vsi tekmujemo za košček časa in misli naših kupcev. Zato prav poznavanje osnovnih zakonitosti človeškega ravnanja lahko našo znamko in produkt povzdigne nad konkurenco tudi v najbolj zasičenih nišah. Uporaba strahu pred tem, da bi nekaj zamudili, je tako lahko izjemno močno marketinško orodje.

Za večino med nami je nakup še vedno boljša izbira od zapravljene priložnosti.

FOMO v praksi

Recimo, da se počasi odločamo za nakup novega vozila. Imamo okvirno ceno, do katere smo se pripravljeni pogajati, vemo, kako ekonomično porabo lahko pričakujemo, seznam željene dodatne opreme je spisan, glede velikosti prtljažnika in barve pa še iščemo pravi kompromis.

In zdaj se zgodi. Na Facebook-u nas zadane oglas za vozila iz zaloge po krepko znižanih cenah. Za nakup vozila smo že zainteresirani, ampak na voljo so samo še trije modeli, ki ustrezajo vsem našim pričakovanjem.

Naš strah pred tem, da bi zamudili ugodno ponudbo, se je kar naenkrat prestavil v višje obrate.

In če stvar deluje pri dolgo načrtovanih in racionalno utemeljenih nakupih višje vrednosti, med katere zagotovo spadajo avtomobili, si lahko samo predstavljamo, kako učinkovit je FOMO na področjih kot so zabavna elektronika, moda, kozmetika in prosti čas.

Prav zato v nadaljevanju predstavljamo nekaj najbolj osnovnih taktik, s katerimi lahko FOMO izkoristimo za povečanje naše prodaje.

Pomanjkanje ustvarja povpraševanje

Pri spletni prodaji lahko preprosto uporabimo načela FOMO s prikazom omejenih zalog na produktnih straneh. Če k ceni pripišemo še “Samo še dva izdelka na zalogi” ali celo “Zadnji kos!”, s tem spodbudimo nujnost takojšnjega nakupa. Tako nekoliko omejimo naravno potrebo stranke, da bi brskala naprej in iskala podobne izdelke pri konkurenci. Po drugi strani pa lahko omejimo tudi, koliko časa bo ponudba ostala aktualna.

Jasno sporočilo, da je ponudba časovno omejena, spodbuja impulzivne nakupe in zvišuje vrednost nagrade oziroma izdelka.

Črni petek je vrhunec prodaje postal predvsem zato, ker traja razprodaja samo en dan. Pa čeprav mu sledijo kiber ponedeljek, sezonska znižanja, praznične razprodaje in posezonska super znižanja.

V najbolj čisti obliki pa lahko to opazujemo na Kickstarterju. Zgodnji uporabniki se v zameno za nekoliko daljše pričakovanje lahko nadejajo ugodnejših cen, darilc in posebnih omemb. In kot po naključju se med njimi najpogosteje znajdejo še bodoči ambasadorji blagovne znamke.

Kdor deli, za drugega skrbi

Če na zahvalni strani ali drugje v ponakupnem procesu dovolj dobro motiviramo naše kupce k deljenju svojih izkušenj z našimi produkti, lahko s tem precej pripomoremo k širjenju našega dobrega imena v krogih, ki jih še nismo zavzeli.

S tem v nakupni proces prihodnjih strank pripeljemo še dodatno čustveno komponento zaupanja po eni strani in pritiska vrstnikov po drugi. Sosedova trava seveda ne sme biti bolj zelena, avto pa ne hitrejši.

Ne tako zelo stroga ekskluzivnost

Ljudje smo radi nekaj posebnega in prav zato obožujemo ekskluzivne ponudbe.

Facebook je v začetnih fazah dosegal neverjetno rast števila uporabnikov tudi zaradi omejevanja, koga bodo sploh sprejeli medse. Vabila za Gmail so v zgodnjem obdobju tega servisa veljala za eno od najbolj stabilnih valut v internetnem svetu. Še vedno pa lahko opazujemo dolge vrste pred trgovinami ob prihodu novega iPhona.

Seveda pri običajni spletni prodaji ni potrebe po tako drastičnih ukrepih. Ekskluzivne ponudbe in ugodnosti pa vseeno privabljajo nove leade in spodbujajo zvestobo obstoječih strank.

Ne pozabimo pa, da ekskluzivnost izgubi svojo vrednost, če isto ugodnost ponujamo vsepovprek. Če obljubimo naročnikom newslettra ekskluzivno kodo, ki jo še isti trenutek lepimo po vseh družbenih omrežjih, smo s tem hitro razvrednotili prvotno ponudbo.

Samo še danes je čas, da uporabite FOMO!

No, ni še tako hudo. Strah pred tem, da bi nekaj zamudili, ni nič novega. Že naši stari starši so obupovali, če sta se v dveh sosednjih vaseh hkrati dogajali veselici in niso vedeli, na kateri bodo lahko zaplesali s svojo simpatijo.

Prav zato FOMO ni zgolj produkt družbenih omrežij in posledično tudi ni nevarnosti, da bi taktike izgubile svoj učinek, ko se bodo nakupne navade spremenile.

Je pa v dobi večnega preverjanja novih obvestil na telefonih, iskanja boljše ponudbe in izpostavljenosti bombardiranju z informacijami eden od najbolj učinkovitih načinov za povečanje prodaje.

Povzetek

Prenesite si 26 NASVETOV ZA PRENOVO SPLETNEGA MESTA!

Kupci danes pričakujejo učinkovite spletne strani, ki se hitro naložijo, brezhibno delujejo na mobilnih napravah in vse informacije ponudijo na dlani. Da prenova ne bo zahteven projekt, smo vam pripravili 26 uporabnih nasvetov, kako prenoviti spletno mesto brez bolečin.

  • Kako do prodajno uspešne spletne strani?
  • Ključne lastnosti uporabnikom prijaznih strani
  • Navodila za izvajalce