Prenavljate spletno stran? Izberite pravi CMS!

Zna se prilagoditi mojim potrebam. Ne komplicira. Ob njem se počutim varno. Zna delati z različnimi orodji in se odlično znajde v družbi. Moji starši so navdušeni nad njim. In zna se urediti za vsako priložnost.

Vse to so lastnosti, ki jih mora imeti dober CMS oziroma sistem za upravljanje s spletnimi stranmi.

Ko se odločamo za novo spletno stran, je izbira CMS-ja lahko usodnega pomena. Nezdružljivost z našimi ostalimi orodji podvaja delo. Počasno delovanje spletne strani odganja stranke. Prezapleten sistem urejanja nam ne dopušča časa za bolj pomembna opravila.

 

Primerjava CMS in statične spletne strani

Kakšna je sanjska ženska? Rdečelaska, blondinka ali temnolaska? Visoka, z zelenimi očmi in majhnimi stopali?

Pri izbiri CMS-ja takšna vprašanja lahko odmislimo. Glavna prednost CMS-ja pred statično spletno stranjo je namreč, da popolnoma ločuje vsebino od oblike.

Poleg tega urejanje omogoča tudi uporabnikom z manj tehničnega znanja, nam pa daje popoln nadzor nad spletno stranjo. Objavljamo lahko pisne in multimedijske vsebine, kontaktne obrazce, sprotne novice in dogodke.

Dobro zasnovan CMS tudi poenostavi zbiranje podatkov za analitiko ter olajša SEO. Vsak resnejši CMS bi moral omogočati tudi spletno prodajo, kontaktne obrazce in prilagodljivost mobilnim uporabnikom.

Seveda vseh statičnih spletnih strani nismo pustili v 90ih letih zgodnjega interneta. Še vedno lahko služijo svojim namenom. Uporabljamo jih za hitro postavljene strani z omejenim rokom trajanja. Dober primer uporabe statičnih spletnih strani so pristajalne strani posameznih kampanj.

 

Statična spletna stran CMS
Za spreminjanje strani potrebujemo vsaj osnovno znanje HTML Stran lahko spreminjamo brez tehničnega znanja
Vse SEO elemente je potrebno vnašati ročno Prijazen do SEO
Ni nujno prilagojena različnim velikostim ekranov Optimiziran za mobilne uporabnike
Če spreminjamo vsebino, lahko spremenimo tudi videz strani Oblika in vsebina sta ločeni

Kateri CMS izbrati?

Kaj pa si v resnici želite od svojega partnerja? Nekoga, ki bo z vami aktivno preživljal čas na fitnesu ali nekoga, ki vam bo v mrzlih večerih grel noge pod odejo?

Najpomembnejše je, da boste s CMS-jem združljivi vi in vaši prodajni cilji. Da pa ne ostanem le na opisni ravni, še nekaj zelo konkretnih vprašanj, ki vam bodo v pomoč pri izbiri:

  • Kako pogosto boste na spletno stran objavljali nove vsebine?
  • Kakšen bo okvirni mesečni obisk vaše spletne strani?
  • Bo del strani tudi spletna trgovina?
  • Če da, koliko artiklov bo v vaši spletni trgovini?
  • Koliko ljudi ureja vsebine na vaši spletni strani?
  • Kakšen je vaš okvirni mesečni proračun za vzdrževanje spletne strani?

Veliki trije

V nadaljevanju predstavljam nekaj ključnih lastnosti treh najbolj popularnih odprtokodnih CMS-jev. Skupaj pokrivajo WordPress, Joomla in Drupal kar 85% tržišča.

1. Kako zapleteno je urejanje?

Najpreprostejši za uporabo je WordPress. Vsebine lahko dodaja vsak, ki zna uporabljati urejevalnik besedil. Tudi dodatne zmogljivosti lahko dodajamo z nekaj kliki. Zaradi števila razširitvenih modulov je včasih že težko najti takšnega, ki bi nam najbolj ustrezal. Bolj zahtevno je za začetnike urejanje oblike strani.

Objavljanje je preprosto tudi na Joomli, ni pa je tako preprosto nadgrajevati. Pri prehodu na novo verzijo se znajo pokvariti nameščene razširitve. To lahko povzroči tudi nedelovanje strani. Je pa urejanje grafične podobe nekoliko bolj preprosto kot pri WordPressu.

Drupal je do običajnega uporabnika v zadnjem času postal bolj prijazen, če pa si zaželimo razširitev, pa je potrebnega že kar nekaj tehničnega znanja.

2. Kakšni bodo stroški?

Dolgoročno boste s prehodom na CMS zagotovo prihranili denar, saj boste lahko več dela na spletni strani opravili sami.

Čeprav se osredotočamo na odprtokodne sisteme, pa njihovo vzdrževanje ne bo brezplačno.

Najceneje in najlažje je najti razvijalce in podporo za WordPress. Teh je namreč največ. Ker je manj takšnih, ki se ukvarjajo z Joomlo in Drupalom, si lahko privoščijo višje cene.

3. Kako varen je naš CMS?

Pomembno je, da svoj CMS redno posodabljamo. S tem se izognemo zlorabam, ki se lahko zgodijo zaradi lukenj v programski opremi.

Že nedosegljiva spletna stran pomeni izgubljene potencialne stranke in zmanjšano zaupanje obstoječih. Če pa pride do namenskega napada in z njim kraje poslovnih in osebnih podatkov, pa je škoda lahko tudi nepopravljiva. Zato je zares pomembno, da naš CMS nima šibkih točk, ko pride do varnosti.

 

WORDPRESS JOOMLA DRUPAL
Preprostost uporabe Najpreprostejši za uporabo Lahko se pojavijo težave pri nadgradnjah Zahteven za namestitev in prilagajanje
Cena Brezplačen, veliko razvijalcev Brezplačna, malo razvijalcev Brezplačen, malo razvijalcev
Varnost Visoka, če ga redno posodabljamo Srednja Visoka
Število strani, ki porabljajo CMS 15,886,000 1,141,000 1,854,000
Število pluginov 48,000 8,000 36,000


Kaj pa, če si premislimo?

Na srečo živimo v svobodni družbi. Razmerje, v katerem se ne počutimo dobro, lahko prekinemo.

Tudi ločitev od CMS-ja ne rabi biti vezana na smrt. V prihodnosti si bomo morda premislili, kateri najbolje zadovoljuje naše potrebe. V tem primeru bomo poskusili izvesti prenos vsebin. V tem pogledu se najboljše razumeta Drupal in WordPress. Vsebine z uporabo pravih razširitev brez težav prenašamo v obe smeri, iz obeh pa se lahko preselimo tudi v Joomlo.

Če se odločimo za nadgraditev na po meri narejen CMS, bo verjetno potreben poseg v bazo. Zaradi urejenosti struktur verjetno vseeno ne bo večjih težav. Stvari pa niso vedno tako enostavne pri prenosih v drugo smer, zato je dobro tudi temu področju nameniti nekaj pozornosti že v načrtovanju.

 

Kaj torej izbrati

Še enkrat moram poudariti negativne plati napačne izbire CMS-ja. Pomanjkljiv nadzor nad spletno stranjo pomeni, da boste za njo zapravili veliko časa in denarja. Vaša investicija v prenovo strani se morda ne bo nikoli povrnila. Urejanje vsebin bo trajalo predolgo. In na koncu bo treba postopek ponoviti.

Za večino strani je najboljša izbira WordPress. Je najpreprostejši za uporabo, podpira največ različnih razširitev, uporaben pa je za spletne vizitke, trgovine ali velike multimedijske strani.

Poveže se lahko tudi z vsemi najbolj priljubljenimi CRM-ji in orodji za marketinško avtomatizacijo.

Daleč najboljši je za začetnike, s svojimi sposobnostmi pa prepriča tudi naprednejše uporabnike.

Drupal je nekoliko bolj razširljiv in primeren za strani z veliko uporabniki. Vendar pa se z razvojem zanj ukvarja najmanj razvijalcev in je za povprečnega uporabnika najbolj zahteven za uporabo.

Joomlina težava je, da poskuša ugoditi vsem okusom, zato ne blesti pri nobeni posamezni nalogi.

Če pa se odločamo za po meri narejen CMS, je pri funkcionalnosti edina ovira nebo, vendar pa je enako tudi pri ceni in času.

 

Za konec pa še en podatek o vsestranskosti WordPressa. Za svojo spletno stran ga uporabljamo tudi pri Madwise.

 

Prenesite si 26 NASVETOV ZA PRENOVO SPLETNEGA MESTA!

Kupci danes pričakujejo učinkovite spletne strani, ki se hitro naložijo, brezhibno delujejo na mobilnih napravah in vse informacije ponudijo na dlani. Da prenova ne bo zahteven projekt, smo vam pripravili 26 uporabnih nasvetov, kako prenoviti spletno mesto brez bolečin.

  • Kako do prodajno uspešne spletne strani?
  • Ključne lastnosti uporabnikom prijaznih strani
  • Navodila za izvajalce

Vas zanima več o prenovi spletne strani?

Brezplačno si prenesite vodič 26 nasvetov za prenovo spletne strani in si zagotovite spletno stran, ki vam bo pomagala do poslovnih rezultatov.

Vpišite svoj elektronski naslov in vodič bo pri vas v trenutku!