Networking? Z veseljem!

Pred časom se mi je zgodila malce nerodna, ampak zanimiva situacija, ki bi jo želel deliti z vami. Mogoče se vsi skupaj lahko iz nje kaj naučimo.

Po zaključku uradnega dela dogodka, ki sem se ga udeležil, smo se tam prisotni še malce podružili ob kozarcu vina in kanapejčkih. K temu seveda sodi tudi mreženje in spoznavanje novih, zanimivih ljudi. Tako se je tudi kolegica, ki sem jo srečal na dogodku, odločila, da me predstavi svoji prijateljici, s katero sta ravno kramljali. “Predstavitev” je potekala nekako takole:

– “Sašo, to je Petra iz podjetja XY”.
– “Petra, to je Sašo iz … joj, od kod že? Najboljše, da se kar sam predstaviš!

Hmmm … kako prosim? Sledil je krajši awkward moment, potem pa sem razložil, od kod prihajam in kaj počnem.

Ne, ne in ne! To ni nov način in tako se NE predstavlja ljudi. Pokažete le, da tega ne znate početi, da nimate prav dosti pojma o ljudeh, s katerimi se družite in ključno – sebe in njih spravljate v  v nepotrebno zadrego.

Da se ne boste tudi sami znašli v opisani situaciji, imam 4 predloge, kako predstavljati ljudi, da se bodo (s)poznali med seboj, vam bili hvaležni za predstavitev in bili sposobni sami nadaljevati debato.

1) Predstavljajte osebe, za katere veste, kako jim je ime.

S tem namreč pokažete, da poznate te osebe, da ste se z njimi družili že v preteklosti in predvsem, da so vam pomembne.

V primeru, da slučajno pozabite ime katere izmed oseb, ki ste jih želeli/morali predstaviti, vam predlagam sledeči trik: predstavite najprej osebo, katere ime poznate, potem pa poglejte oz. se obrnite k drugi osebi, ki se bo običajno vljudno predstavila sama od sebe. Ni najbolj spretno, ampak mogoče se vseeno uspete izogniti kakšni neprijetni situaciji.

2) Ob predstavitvi povejte, iz katerega podjetja prihaja kdo oz. kaj počne v življenju.

Če bom na dogodku srečal vodjo kadrovske službe iz Mercatorja, me bo zanimalo, ali ima kakšno službo za moje znance, s perspektivnim mladim programerjem se bova mogoče dogovorila za sodelovanje pri naslednjem projektu, direktorju uspešnega slovenskega podjetja pa bom izrazil svoje občudovanje za rast, ki so jo dosegli v preteklem letu. Dajte mi iztočnico za pogovor.

3) Dopolnite predstavitev z osebno izkušnjo ali mnenjem.

“Matic je moj poslovni partner in odličen designer”.
“Bojan je moj najljubši fotograf”. “
”Miha je lastnik restavracije, o katerem sem ti pripovedoval zadnjič”.

Ljudje najbolj cenimo in upoštevamo mnenja drugih ljudi. Povejte torej, od kod nekoga poznate, ga pohvalite, če ste imeli z njim dobro izkušnjo, ali izpostavite kakšno njegovo dobro lastnost ali veščino.

4) Ob predstavljanju pa nikar ne pozabite na odločen stisk roke in pogled v oči.

Ste že naleteli kdaj na osebo, ki je med predstavljanjem tako vztrajno gledala v tla, da ste se začeli resno spraševati, kaj človek skriva ali ima za bregom? Ste se že kdaj rokovali z “mrtvo ribo” ali pa vam je nekdo tako stisnil roko, da ste potrebovali nekaj minut za vzpostavitev normalnega pretoka krvi? Vse zgoraj našteto so že skoraj osnove bontona, pa se vendarle še vedno pre(pogosto) dogajajo.

PS: Kolegici iz uvoda sem tole seveda poslal in ji povedal, da je bila ravno ona moja inspiracija.

Prenesite si 26 NASVETOV ZA PRENOVO SPLETNEGA MESTA!

Kupci danes pričakujejo učinkovite spletne strani, ki se hitro naložijo, brezhibno delujejo na mobilnih napravah in vse informacije ponudijo na dlani. Da prenova ne bo zahteven projekt, smo vam pripravili 26 uporabnih nasvetov, kako prenoviti spletno mesto brez bolečin.

  • Kako do prodajno uspešne spletne strani?
  • Ključne lastnosti uporabnikom prijaznih strani
  • Navodila za izvajalce