Branje: 7 min

Marketinški načrt: v letu 2019 vodite igro vi!

V članku spoznajte taktike za pripravo zmagovalnega marketinškega načrta za naslednje leto. Z vami delimo vsa vprašanja, ki se jih morate vprašati pri pripravi, in namige, kje iskati odgovore. Na koncu vas čaka tudi nekaj ključnih trendov za leto 2019.

Kazalo vsebine

Veseli december je pred vrati. Zunaj se dnevi krajšajo, vaše ure v pisarni pa nehote daljšajo, saj je, kot vsako leto pred približujočimi se prazniki, v službi še posebej “veselo”. Da pa je scenarij popoln, poskrbi šef na ponedeljkovem jutranjem sestanku: “Čas je, da pripravimo marketinški načrt za naslednje leto.” Stavek, ki vas iz tihega pomrmravanja božičnih pesmi v sekundi prelevi v nergavega Grincha.
Nam je zares treba še tega? Ob vsem, kar prinaša zaključevanje leta in vrhunec nakupovalne sezone, je potrebno še ugotoviti, kaj in kako bomo počeli v prihodnjem letu, identificirati trende, zadevo opremiti s sprejemljivimi številkami in nato vse skupaj še zapakirati v privlačno predstavitev, ki jo bo potrdilo vodstvo.

A letos je lahko drugače. Manj stresno in bolj učinkovito. Kako, se sprašujete? Berite naprej.

Vprašanje vseh vprašanj: Koliko denarja naj namenimo za oglaševanje?

Začnimo kar pri tem najpogostejšem vprašanju. Prvi vidik načrtovanja proračuna je precej odvisen od tega, kaj sploh prodajate. Spletna trgovina z visokim RVC-jem in nizkimi obratovalnimi stroški si lahko privošči za svoj marketing precej višji odstotek proračuna kot prodajalec avtomobilskega goriva, ki mu cene določa država. Drugi vidik pa bo od vas zahteval malenkost več časa, energije in analitičnih sposobnosti, ki pa se vam bodo na koncu zagotovo obrestovale in delček za delčkom sestavile zmagovalen marketinški načrt za leto 2019.

Lani Janezek, letos Janez

Tako kot se v današnjem hitrem svetu stvari iz dneva v dan spreminjajo in inovacije padajo kot za stavo, se spreminjata tudi vedenje in nakupne navade vaših potrošnikov. Potrošniki pa so vendar vaš glavni fokus in nujno je, da jih razumete do obisti.

Se je pojavila kakšna razlika v vedenju vaših person? Imajo kakšno novo potrebo? Se soočajo z novimi izzivi? Imajo drugačne cilje? So se v zadnjem letu pojavili novi trendi v industriji? Kako se je na to odzvala konkurenca?

Takoj, ko med odgovarjanjem na zgornja vprašanja opazite kakšno novost, je čas, da ponovno preučite in nadgradite razumevanje vaših person.

Največ se naučimo iz lastnih napak

Leto še ni naokoli, vendar imate v rokavu skoraj 11 mesecev podatkov in številk, ki vam nekaj sporočajo. Preglejte prve tri kvartale leta 2018 in se vprašajte: “Kaj je šlo narobe? Kaj je šlo prav? Kaj bi lahko bilo boljše?” Žal, brez dobre stare analitike tu ne bo šlo, tako da jo boste morali zdaj (če je še niste) po hitrem postopku vzljubiti.

Z analitiko lahko hitro ugotovite, kako uspešni so bili vaši digitalni oglasi, koliko prometa ste pripeljali na stran s posamezno vsebino, katere kanale se splača ohraniti, katerim povečati budget in katere ukiniti, kakšen je bil vaš povprečen ROI … in  s preprostim seštevanjem predvidite svoj proračun.

Z analitiko boste tudi lažje upravičili svoj proračun vodstvu. Vsi imamo namreč radi podatke, ki nam povedo, kaj se izplača in številke so pri tem bolj zgovorne od besed.

Hodim, da nekam pridem

Verjetno znate svoje marketinške cilje zrecitirati naprej in nazaj tudi, če vas zbudimo ob treh ponoči. Povečati prepoznavnost znamke, povišati prodajo, zbrati več leadov, jada jada. Vse lepo in prav, ampak manjka vam konkretizacija vmesnih ciljev, s pomočjo katerih boste dosegli vaš višji cilj, recimo temu ”vmesne postojanke”. Razdrobite svoj cilj v več razumnih vmesnih postojank. Pri tem pa upoštevajte še nova dognanja o personah in vse, kar ste se naučili iz rezultatov iztekajočega se leta. S tem boste veliko lažje sledili, čemu posvečati svoj čas in energijo v določenem obdobju. Na primer, če želite povečati bazo kontaktov, si kot vmesno postojanko zastavite, da želite pridobiti 100 novih kontaktov do točno določenega datuma in drugih 100 do naslednjega datuma. Pri vsem tem pa ne pozabite redno spremljati dejanske situacije – če na primer opazite, da je vaše oglaševanje prek enega kanala nadpovprečno uspešno, je seveda pametno, da ta kanal še bolje izkoristite in zanj namenite večji delež budgeta in zmanjšate delež tam, kjer so rezultati slabši. Večina namreč veliko lažje dela, če imamo pred sabo točno določen datum in jasen cilj. Nato pa pridno sledite doseganju vmesnih postojank in še preden se boste zavedli, bo vaš cilj dosežen, če ne celo presežen!

Kaj je novega?

Digitalni marketing se premika s svetlobno hitrostjo. Vedenja in navade potrošnikov se spreminjajo, kar vpliva na njihove vzorce odzivanja na oglase in promocijska sporočila. Tehnologija dosega ogromen napredek v ekstremno kratkih časovnih razponih. Če je bila še včeraj glavna novica, da je Google lansiral nov algoritem za rangiranje oglasov, je lahko po nekaj tednih to že passé in je na meniju nekaj povsem drugega, kar vpliva na učinkovitost PPC kampanj. Zato je ključno, da marketingaši v podjetjih budno spremljajo (in v najboljšem scenariju celo predvidijo) tekoče in bodoče trende, novosti ter napredek tehnologije in temu primerno usmerjajo svoje delovanje. S tem si prihanijo ogromno časa, energije in finančnih resursov ter poskrbijo, da vodijo igro in ne igra njih.Zanimiv trend, ki se bo v prihajajočem obdobju še okrepil, so tako imenovani “mikro-momenti”, kjer gre za vzorce vedenja potrošnika prek različnih kanalov in naprav, ki spreminjajo njegovo nakupno pot in odločevalski proces. Potrošniki namreč v vse večji meri iščejo instantne rešitve za njihove želje in težave, pri tem pa je razpon njihove pozornosti dolg le nekaj sekund. “Mikro-momenti” delujejo preprosto zato, ker dostavijo točno določeno želeno informacijo ravno v trenutku, ko jo potrošnik išče.

Poleg tega pa veliki marketinški umi za leto 2019 napovedujejo:

  • Vedno večji pomen vsebin, ki jih ustvarjajo uporabniki. Mnenja, komentarji in ocene uporabnikov imajo namreč vse večji vpliv na odločitve ostalih uporabnikov za nakup določenega izdelka, saj potrošniki s 3x večjo verjetnostjo verjamejo ostalim potrošnikom z izkušnjami kot pa znamki sami. Za e-commerce podjetja je to že skoraj nujna sestavina spletnega nastopa.
  • Porast glasovnega iskanja, o katerem smo pisali pred kratkim. Do leta 2020 naj bi bila polovica vseh iskanj glasovnih, zato je to definitivno področje, ki se mu splača nameniti pozornost pri oblikovanju marketinške strategije za prihodnje leto.
  • Še večji razvoj VR in AR tehnologij. Odlična priložnost, da raziščete možne prednosti in implementacije za svoj posel ter prehitite konkurenco z vrhunsko uporabniško izkušnjo.
  • Absolutno nujnost prezence podjetja na družbenih omrežjih. Če do sedaj niste posvečali pretirane pozornosti svoji pojavnosti in aktivnostim na družbenih omrežjih, zamujate priložnost za interakcijo s potencialnimi strankami! Dandanes ni dovolj, da ste prisotni in vodilni le na eni platformi, pač pa morate poskrbeti za prisotnost in ustrezno komunikacijo ciljnim segmentom preko različnih za vas relevantnih platform.
  • Google bo v letu 2019 s posodobitvijo algoritma še strožje “kaznoval” strani, ki se nalagajo (pre)počasi. Številnim podjetjem že znan podatek, a kljub temu tej tematiki ne namenjajo dovolj pozornost in preverjajo, kako hitra in optimizirana je njihova spletna stran.

Ko boste vse ugotovitve zbrali na kup, boste kaj hitro dobili odgovore na vprašanja: kaj in zakaj ter predvsem – kako naprej.

Sorodne vsebine

Kategorije