Kaj se lahko o spletni prodaji naučimo od Airbnb?

Čez poletje je punca odšla na prakso v tujino. Ker kot moderen milenijski par živiva ločeno, sem imel na vrhuncu turistične sezone na voljo dve stanovanji v strogem središču Ljubljane, ki hitro dobiva status turistične prestolnice.

Ker ljudje ponavadi težko spimo na dveh posteljah ali se tuširamo v dveh kopalnicah hkrati, mi ni preostalo drugega, kot da eno stanovanje ponudim pristne ljubljanske izkušnje željnim turistom prek Airbnb. Ob spoznavanju novih ljudi, običajev in seveda neskončnem pranju posteljnine sem hitro ugotovil, da je večina stvari, ki so pomembne za dobro obiskanost in ocenjenost našega majhnega hotelčka, prav tako ključne za uspešno spletno trgovino.

In kaj ima najbolj popularna platforma za skupnostno ekonomijo skupnega s spletno prodajo?

Kakovostna fotografija pove (in proda) več kot 1000 besed

Ste že kdaj rezervirali nastanitev ali kupili produkt s “Slika ni na voljo”? Potem ste v manjšini. Ljudje smo vizualna bitja. Prav zato so družabna omrežja in pametni telefoni postali nepogrešljiv del naših življenj.

Prav kakovostne fotografije so tiste, ki bodo prepričale največ kupcev. Tako kot mora fotografija stanovanja pokazati prostor za spanje, kopalnico, kuhinjo in druge pomembne informacije, mora biti tudi iz produktne fotografije takoj razvidno, kaj prodajamo. Barva, velikost in uporabnost so ključne informacije, ki jih moramo posredovati ne glede na to, ali prodajamo tehnične izdelke ali oblačila.

Dobrodošle pa so tudi slike iz različnih zornih kotov. Ena sama slika spalnice lahko kljub najboljšim namenom spodbudi v potencialnem gostu občutek, da bo v resnici prespal stisnjen v omaro. Fotografije, ki prikažejo vaš produkt z različnih perspektiv in z različnimi podrobnostmi, pa bodo pri kupcu po drugi strani ustvarile lažjo predstavo.

Lepo zložena pomita posoda je na fotografijah stanovanja seveda dobrodošla, tudi če je v resničnem življenju vaše korito vedno polno, slika fasade z množico balkonov pa je lahko hitro zavajanje, če boste gosta namestili v sobo, ki ne bo imela niti oken. Enako velja tudi pri olepševanju fotografij v spletni trgovini.

Pri pretiravanju z retuširanjem ali v primeru uporabe generičnih fotografij bo stranka najkasneje ob odprtju paketa ugotovila, da je kupila mačka v žaklju. Izognite se nepotrebnim vračilom, slabim ocenam in izgubljanju ugleda s tem, da na fotografijah raje poudarite resnične prednosti vaših izdelkov.

Komunikacija je ključna

Preden odrinemo v neznano, smo vedno polni vprašanj. V knjižnici si sposodimo množico vodičev, pregledamo Tripadvisor in se posvetujemo s prijatelji. A nekatere odgovore lahko dobimo le od naših gostiteljev. Bo na voljo brisača? Ali lahko pridem šele ob 11. uri zvečer? Kje lahko parkiram? In tu so še neprecenljivi nasveti, ki jih lahko ob obisku mesta dobite le od lokalca.

Kaj pa pri spletni trgovini? Seveda se je dobro potruditi že pri opisu izdelka. A verjetno boste težko odgovorili na vsa vprašanja, ki se pojavljajo vašim kupcem. Je možnost, da uporabnik dobi dodatne informacije o vaših izdelkih in dostavi preprosto dostopna, ali je vaša telefonska številka skrita nekje med splošnimi pogoji uporabe? Kako hitro odgovarjate na elektronsko pošto? Poskušate odgovoriti na najpogosteje zastavljena vprašanja že v opisih produktov? Ste morda celo že preizkusili svetovanje v živo?

Bistveno je, da na povpraševanja odgovorite hitro in vljudno. Komunikacija pa se ne konča z oddanim naročilom. Zahvala in potrditev naročila, tudi če je ta avtomatizirana, podatki o pošiljanju paketa in potrditev prejema plačila so samoumevna osnova bontona spletne prodaje in brez njih bo marsikteri kupec še preden bo prejel paket, že preklical transakcijo.

Drobne pozornosti zvišujejo vrednost

Dobrodošlica z mrzlim pivom v hladilniku in zemljevid z označenimi najbolj zanimivimi lokacijami sta dve zelo preprosti metodi, kako dobiti najvišjo možno oceno, tudi če vaše domovanje nima masažne kadi in sadovnjaka z eksotičnim sadjem.

Z bonbončki pa lahko pridobite zadovoljne in posledično vračajoče se stranke tudi v spletni trgovini. Brezplačna poštnina, dodaten kemični svinčnik ali uporaben dodatek k produktu so lahko zanemarljiv strošek ob večjih naročilih, vseeno pa hitro pomenijo konkurenčno prednost.

Pa tudi stvari, ki vas ne stanejo nič, so lahko tisto, kar bo vašo spletno trgovino naredilo bolj prijazno. Želi kupec artikel še isti dan? Potem lahko uredite osebni prevzem in s tem nasitite tako volka kot kozo.

Nakup ni konec odnosa

Ko je gost enkrat vseljen, je naše delo z Airbnb zaključeno. Če nam je seveda vseeno za našo oceno in vse ostalo, kar pride z njo. Lahko pa gosta navdušimo dovolj, da nas bo priporočil še svojim prijateljem, nas mogoče povabil tudi k sebi ali nam vsaj pustil poslovilno darilo.

S kakovostno tehnično podporo, programi zvestobe in pametno uporabo podatkov v kombinaciji z marketinško avtomatizacijo lahko naključnega kupca preprosto preobrazite v zvesto stranko, zadovoljne stranke pa bodo širile evangelij o vaši trgovini in pripeljale nove obiskovalce, ki jih lahko z upoštevanjem prejšnjih korakov spet spremenite v kupce.

In to je srečen konec, ki si ga na koncu želi vsak spletni trgovec.

Povzetek
Naslov članka
Kaj se lahko o spletni prodaji naučimo od Airbnb?
Opis
S kakovostno tehnično podporo, programi zvestobe v kombinaciji z marketinško avtomatizacijo lahko naključnega kupca preprosto preobrazite v zvesto stranko.

Prenesite si 26 NASVETOV ZA PRENOVO SPLETNEGA MESTA!

Kupci danes pričakujejo učinkovite spletne strani, ki se hitro naložijo, brezhibno delujejo na mobilnih napravah in vse informacije ponudijo na dlani. Da prenova ne bo zahteven projekt, smo vam pripravili 26 uporabnih nasvetov, kako prenoviti spletno mesto brez bolečin.

  • Kako do prodajno uspešne spletne strani?
  • Ključne lastnosti uporabnikom prijaznih strani
  • Navodila za izvajalce