Branje: 8 min

Iskalni marketing za čisto vsakogar

Predstavljajte si, da imate trgovino. Čisto običajno, popolnoma simpatično fizično trgovino. Prodajate izdelke, ki jih vsi potrebujemo, cene pa so izjemno ugodne. Blago na policah je zgledno urejeno, čistoča brezhibna in osvetlitev primerna. Trgovina se nahaja v popularnem nakupovalnem centru. Vseeno pa je popolnoma prazna. Ne samo, da niste razposlali letakov z akcijsko ponudbo, najeli […]

Iskalni marketing - Madwise

Kazalo vsebine

Predstavljajte si, da imate trgovino. Čisto običajno, popolnoma simpatično fizično trgovino. Prodajate izdelke, ki jih vsi potrebujemo, cene pa so izjemno ugodne. Blago na policah je zgledno urejeno, čistoča brezhibna in osvetlitev primerna. Trgovina se nahaja v popularnem nakupovalnem centru. Vseeno pa je popolnoma prazna.
Ne samo, da niste razposlali letakov z akcijsko ponudbo, najeli plakatov ob avtocesti in na vrata z velikimi črkami napisali imena trgovine. Pozabili ste celo dvigniti rolete. Vaše izložbe so zakrite in najde vas lahko samo nekdo, ki vas je že obiskal in ve, kje potrkati. Poslovanje, na katerega bi bila ponosna vsaka decentna pralnica denarja.

Se sliši kot šala?

A približno tako se obnašajo spletna mesta, ki ne investirajo v digitalno oglaševanje.

Spletno oglaševanje mora biti pametno

SEM ≄ SEO

Če poguglate poljubno izbrano ključno besedo, boste opazili, da obstajata dve različni vrsti rezultatov. Na eni strani imamo organske rezultate, ki so razvrščeni večinoma od najbolj ustreznega navzdol, hkrati pa se prikazujejo tudi plačljivi rezultati oziroma oglasi.

SEM je kratica za Search Engine Marketing. Druga pomembna kratica, ki jo srečamo pri spletnem oglaševanju je PPC oziroma Pay-Per-Click oglaševanje. Gre za format, v katerem so oglasi zakupljeni na večini iskalnikov. Torej je velik delež SEM hkrati tudi PPC. Se sliši zapleteno? V resnici ni tako.

PPC oglaševanje pomeni, da plačate za vsakega obiskovalca, ki prek oglasov pride na vašo stran. Sicer na spletu obstajata še dve možnosti za oglaševanje v iskalnikih, ki pa ju redkeje srečamo. Lahko zakupite število prikazov ali pa se z lastniki spletne strani dogovorite, da jim plačujete samo za uspešne konverzije.

O SEO (optimizaciji spletnih strani) sem nekoliko več napisal v zapisu prejšnji teden. Zato je danes dovolj, če povem, da je SEO umestitev trgovine na frekventno lokacijo, SEM pa oglaševanje te trgovine.

Gre torej za dve različni tehniki zviševanja položaja med iskalnimi rezultati. Dobro narejena domača naloga iz SEO ponavadi pomeni boljše uvrstitve pri plačljivem oglaševanju. Hkrati pa s plačljivim oglaševanjem pridobivamo nove podatke, ki jih lahko uporabimo pri optimizaciji. Zato sta SEO in SEM vzporedna procesa.


SEM = Google AdWords

Daleč največji delež uporabnikov pri svojem iskanju uporablja Google. Zato je Googlov sistem oglaševanja AdWords tudi najpomembnejši in v mnogih primerih edini relevanten kanal za plačljivo oglaševanje v iskalnikih.


Kako pričeti z Google AdWords oglaševanjem?

Če ste zastavili svojo digitalno strategijo, postavili spletno mesto in opravili osnove optimizacije za iskalnike, je sedaj čas za iskanje novih obiskovalcev.

Analiza konkurence v AdWords

Najbolj smiseln prvi korak je vsaj osnovna analiza konkurence. V svojem oglaševanju si želite izstopati iz množice, hkrati pa vseeno upoštevati tudi, kaj deluje.

Katerih prednosti konkurenca ne poudarja v oglasu?

Na katere ključne besede se osredotoča premalo?

Ključne besede za Google oglase

Če prodajate MacBooke, v izložbo verjetno ne boste postavili klobas. Ali pa generičnih računalnikov s prekritimi logotipi. Ne, svoje kupce boste privabljali s točno tistim, kar prodajate. Podobno je z načrtovanjem ključnih besed. Le da vas pri AdWords oglaševanju stane tako tisti, ki je v resnici nameraval zaviti v mesnico, kot nekdo, ki že ima odprto denarnico za nakup novega 15” Proja.

Ključne besede morajo biti jasne. Za začetek se vprašajte, kaj bi v iskalnik vtipkali potencialni obiskovalci. Oziroma, kaj bi vtipkali vaši potencialni kupci. Poskusite biti čim bolj specifični. Bolje, kot boste umestili svoj oglas, manj konkurence boste imeli za najvišja mesta.

Uporaba širokega ujemanja, ki je v osnovi privzeto, na začetku ni ravno najboljša ideja. Oziroma je slaba ideja za vse, ki nimate neomejenega oglaševalskega proračuna. Takšne ključne besede so ponavadi dražje, pripeljejo pa veliko obiska, ki ga niti najmanj ne zanima vaš izdelek.

Ne pozabite pa tudi na seznam negativnih ključnih besed. Nanj vključite tiste, ki iz takšnih in drugačnih razlogov ne prinašajo novih strank.

Pisanje oglasa za AdWords

Za videz svoje izložbe se boste verjetno potrudili. Lepo urejene in s poudarjenimi najboljšimi artikli bodo privabile več kupcev kot takšne, ki jih malo prelepite s časopisnim papirjem.

Pisanje oglasov za AdWords se morda na prvi pogled zdi preprosto, a je vse prej kot to

Šteje namreč vsaka beseda. Svoje sporočilo morate podati na izjemno omejenem prostoru. Hkrati pa je od besedila oglasa najbolj odvisno, ali bodo ljudje priklikali na vašo stran.

Vedno uporabljajte kratek in jedrnat jezik. In v čim manj besedah razložite, katere so prednosti za vašega obiskovalca.

Usmerjanje na relevantno pristajalno stran

Kupec vam torej moli v roke kreditno kartico in hoče MacBooka Pro. Vi pa ga pošljete še malo naokoli po trgovini, naj se razgleda. Ali pa bi ravnali drugače? Zakaj pa ga potem ob kliku na oglas še vedno usmerjate na glavno stran?

Obiskovalca prek oglasa poskušajte usmeriti na zanj najbolj relevantno stran. S tem boste izboljšali uporabniško izkušnjo, zvišali ocene vaših ključnih besed in znižali stroške.

Merjenje in prilagajanje

Seveda v svoji trgovini tudi spremljate prodajo. In nagradite tiste prodajalce, ki so pri svojem delu bolj uspešni. Tiste, ki pošiljajo stranke še malo okoli po trgovini, pa pošljete vsaj na kakšen tečaj izboljšane komunikacije. Pri iskalnem marketingu je to še lažje.

Budno spremljajte svojo kampanjo. Ustvarite več različnih oglasnih skupin in oglasov in testirajte, kateri se bolje obnese. Potem pa spremljajte predvsem, kateri kliki vodijo do prodaje. In seveda preverjate, kako se na vaši strani obnašajo obiskovalci.

 

Zakaj bi se morali z oglaševanjem na spletu začeti ukvarjati že včeraj?

Verjetno bi v svojo trgovino želeli čimprej privabiti stranke. Zato bi verjetno žaluzije dvignili takoj po odprtju. Podobno je z oglaševanjem v iskalnikih. Poleg tega pa obstajajo še dodatni navdušujoči razlogi: 


AdWords oglaševanje je merljivo

Ena od glavnih prednosti digitalnega marketinga je merljivost rezultatov. Ponuja možnosti merjenja, ki jih preprosto nismo poznali pri tradicionalnih oglaševalskih kanalih, kot sta tisk in televizija.

Še vedno pa so nekateri podatki nepopolni. Pri SEO kampanjah zaradi časovnega zamika velikokrat ne morete natančno vedeti, kaj je izboljšalo ali poslabšalo vašo uvrstitev.

Vse to pri AdWords oglaševanju odpade. Vpliv vsake spremembe pri vašem oglaševanju je možno spremljati v realnem času.


AdWords oglaševanje je prilagodljivo

Prilagodite in testirate lahko vse. Objavite lahko neskončno veliko oglasov z različnimi razširitvami, preizkušate ključne besede in ciljno občinstvo.

Lahko tudi začasno povečate svoj proračun, če si želite v kratkem času pridobiti veliko leadov ali strank.

Na koncu pa seveda uporabite predvsem tiste tehnike, ki delujejo najboljše.


AdWords oglaševanje je hitro

Še ena slabost SEO v primerjavi z SEM je ta, da lahko traja več mesecev, preden opazite kakršnekoli rezultate. Slika je pri plačljivem oglaševanju nekoliko drugačna. Zaženete kampanjo, oglasi se začnejo prikazovati in rezultati so tukaj.

To pa ne pomeni samo prihodkov in prodaj že od začetka kampanje, ampak tudi merjenje učinovitosti ključnih besed. Na podlagi tega lahko potem zastavite učinkovito SEO kampanjo, ki je temelj za dolgoročne rezultate.


AdWords oglaševanje je cenovno ugodno

Lahko nastavite dnevno omejitev oglaševanja, ki poskrbi, da nikoli ne boste prekoračili svojega proračuna. V najslabšem primeru se bo začelo prikazovati manj oglasov. Še vedno pa lahko potem proračun tudi zvišate, če opazite dobre rezultate. Kaj smo že rekli o prilagodljivosti?

Hkrati pa je, podobno kot pri ostalih kanalih digitalnega marketinga, donosnost naložbe izjemno visoka.


AdWords oglaševanje vam pomaga premagati tekmece

Ker plačljivo oglaševanje daje hitrejše rezultate kot SEO, imate z njim prednost pred konkurenti, ki ga ne uporabljajo. Vaša stran se bo takoj začela pojavljati na vrhu iskalnih rezultatov in takoj bodo začeli prihajati obiskovalci.


Kaj pa, če tudi konkurenca oglašuje na Googlu?

Več kot 80% iskalnih rezultatov vsebuje tudi oglase. Ti oglasi pa pokrivajo več kot 85% vsega prostora nad prelomom strani. Plačljivo oglaševanje je vedno bolj razširjeno. In to je samo še en razlog, da z njim začnete ukvarjati tudi vi.

Svojo konkurenco premagate lahko le tako, da se jim pridružite.

Ste zainteresirani?

Sorodne vsebine

Kategorije