Branje: 8 min

Digitalni marketing je kot hiša, brez dobrega temelja se podre

Želite postaviti učinkovit in uspešen digitalni marketing? Preverite, katere so ključne sestavine digitalnega marketinga in na katerih temeljih sloni. Pri vsakem poslopju vaše digitalne hiše boste našli nasvete, kako jih uspešno zasnovati in pripraviti za naslednje korake.

Madwise digitalni marketing|Piramida digitalnega marketinga|Učinkovita spletna stran|Madwise digiitalno oglaševanje|Digitalni marketing je kot hiša, brez dobrega temelja se podre 5|Madwise marketing automation

Kazalo vsebine

Želite ustvarjati dobiček?
Ne poznam podjetnika ali podjetnice, ki bi mi odgovorila z “ne”. Pravo vprašanje je torej, kako do tja priti.

V današnjem času super digitaliziranega kupca je digitalni marketing kar prvi odgovor, ki pade na pamet. A našo digitalno zgodbo moramo skupaj sestaviti pametno. Gradnja hiše je odlična primerjava, ki jo vsi vsaj približno poznamo. Na dnu so temelji, mogoče je nad njimi klet, vmes je nekaj nadstropij in na vrhu je postavljena streha. Odkar ne živimo več v votlinah, so vse hiše sestavljene enako. Ker s fizikalnimi zakoni ni šale, je v primeru vsake drugačne kombinacije usoda ta hiše zelo vprašljiva.

Digitalni marketing (ali katera koli dejavnost) deluje po podobnem principu. Najprej moramo postaviti trdne temelje in na njih graditi navzgor. Če želimo funkcionalen bivalni objekt, ne bomo izpuščali nadstropij. Hiša brez spalnic bi bila recimo lahko nadvse čedna, najkasneje zvečer pa precejšnje razočaranje.

Ne glede na fizikalne in poslovne zakonitosti pa približno enkrat na teden dobimo povpraševanje za drugo nadstropje. Znamo delati druga nadstropja, pa tudi tretja in četrta … če gradimo na prvem, ki stoji na dobri osnovi. Še tako vrhunsko drugo nadstropje bi brez podlage hitro treščilo na tla.

Kako torej izgleda gradnja hiše digitalnega marketinga?

Piramida digitalnega marketinga

Vas zanima, kako trdna je vaša digitalna hiša? Preverite z analizo spletnega nastopa >> 

1. Vse temelji na strategiji spletnega nastopa

Hiša brez temeljev se bo v najboljšem primeru pogreznila v blato.

Hodite na počitnice brez rezervacij in na zmenke brez pričakovanj? Hura za spontanost. A preden se v poslu česarkoli lotimo, potrebujemo načrt.

  • Kaj želimo doseči?
  • Kakšna orodja potrebujemo?
  • Katere materiale bomo uporabili?

Temelj naše hiše je digitalna strategija.

Brez strategije boste pri spletnem nastopu tavali v temi oziroma v najboljšem primeru na slepo ugibali. Kako z neznanimi sredstvi doseči neznane stranke? Kako z njimi zaključiti neznano količino posla?

S toliko neznankami se lahko lotite gradnje tistega nesrečnega, na propad obsojenega drugega nadstropja. Lahko pa (ta pristop priporočamo) se odločite odpraviti tančico neznanega in poskrbite za projektiranje brez lukenj in vprašajev.

Kaj je cilj našega digitalnega marketinga?

Določanje pametnih ciljev je bistvo vsake strategije. Ne zato, ker je to zapisal nek veleum v nekem blog zapisu, ampak ker je resnično pomembno in določa vse naslednje aktivnosti. Recimo, če je naš cilj povečanje prepoznavnosti, se bomo digitalne zgodbe lotili bistveno drugače, kot če je naš cilj povečanje prodaje za 130% v nekaj mesecih.

Komu prodajamo?

Gradite za mlado družino?
Bo vaša hiša služila kot zbirališče športnih navdušencev?
Bo pod svojo streho gostila številne trgovinice z luksuznim nakitom?

Vsak pameten arhitekt želi vedeti, komu bo njegova stvaritev namenjena. Vsak pameten marketingar spozna svojega kupca, preden se odloči, v katere aktivnosti je najbolj investirati čas in denar.

Tako je razvoj person izjemno pomemben del strategije spletnega nastopa. Modeli ključnih odločevalcev v našem prodajnem lijaku nam pomagajo razumeti, kako, kdaj in kje komunicirati z njimi. Prodajalec Marko bere (samo kratke) maile ob 10h zvečer, ko spravi otroke spat. Kadrovska direktorica Tina aktivno spremlja 6 LinkedIn skupin in želi izboljšati učinkovitost svojih sodelavcev. Generični obiskovalec na spletni strani preživi 20 sekund. Koga boste lažje peljali do zaključenega posla?

Kako jim bomo prodali oziroma kakšen je customer journey?

Že pri prejšnjem vprašanju smo pričeli z gradnjo tega delčka strategije. Z opredelitvijo relevantnih nakupnih person, njihovih navad, želja, potreb in konzumacije informacij lahko zarišemo tudi načrt, kateri kanali so tisti pravi. Odgovori nam tudi na vprašanje, kakšne vrste informacij potrebujejo naše persone in kdaj jim bodo najbolj prišle prav.

Osnovnim gravitacijskim zahtevam smo zadostili. Sedaj je čas za nadstropja.

2. Spletno mesto

Zgradili smo vrata, da ljudem ni treba plezati skozi okno.

Učinkovita spletna stranVabite svoje prijatelje v umazano, razmetano in smrdljivo stanovanje? Resno? Pa bi jih tudi, če bi se vas zaradi tega začeli izogibati? Ker možnosti za obiske jim ravno ne manjka.

Če se vrnemo nazaj k digitalnemu – vseeno je, koliko ljudi privabite na stran (pa to ponavadi ni zastonj), če jo bodo zapustili po nekaj sekundah.

Nikoli ne podcenjujmo svojih strank. Nikoli. Obiskovalcu prijazno spletno mesto je osnova. Poskrbimo za hitrost nalaganja, preprosto navigacijo in privlačno vsebino. Tistim stranem (konverzijskim), ki so pomembne za naše cilje, se še posebej posvetimo.

3. Optimizacija za iskalnike (SEO)

Kako nas bo kdorkoli sploh našel?

Ko je spletno mesto enkrat postavljeno, je čas za optimizacijo. Če vas ni na prvi strani Googla, na spletu praktično ne obstajate. Nihče ne bo naključno vtipkal vašega URL-ja.

Najprej se optimizacije lotimo na samem spletnem mestu. Uredimo vse značke oziroma “tage” in ustvarimo Googlu in ljudem prijazne URL-je. Ne podvajamo vsebin. Še enkrat preverimo smiselnost in enostavnost navigacije.

Potem poskrbimo za kakovostne povezave na naše spletno mesto. Nekatere bodo sčasoma prišle popolnoma same (organsko), druge moramo nekoliko spodbuditi. Uporabljamo družabna omrežja, kadar je to primerno.  

Organski obisk je tisti, ki si ga na tej točki želimo. Je dolgoročno cenejši. Pripelje stranke, ki se vračajo. Tudi če je Marko nekje videl naš oglas, nas bo “pogooglal” in takrat hočemo bi prvi med rezultati. Šele nato pride na vrsto pametno oglaševanje.

4. Digitalno oglaševanje (SEM)

Sedaj povabimo ljudi na obisk

 Madwise digiitalno oglaševanjeŽe pri polaganju temeljev (strategije) smo ugotovili, kaj bo v Google vtipkala naša potencialna stranka Tina in kje se na spletu zadržuje. Postavili smo prepričljivo in kakovostno spletno mesto, ki jo bo prepričalo. Ko nas bo iskala, nas bo z lahkoto našla.

Za prvi Tinin obisk naše spletne strani pa bo potrebno nekaj vložiti. Tukaj pride na vrsto oglaševanje – iskalno, prikazno omrežje, Facebook, Instagram, … saj jo poznamo. Vemo, kam se splača investirati, da bo videla naše vabilo.

Ciljamo na pravo populacijo. Uporabljamo ključne besede, ki se spreminjajo v konverzije. Oblikujemo privlačne oglase. Smernice za vsa ta čudodelstva smo začrtali že v strategiji, sedaj je čas le še za manjše popravke.

Prijatelje smo torej uspešno povabili na obisk. Tudi sekunde jih ne pustimo čakati na mrazu, takoj ko pozvonijo, jih že pričakujemo pri vratih. V predsobi jih na tleh ne pričakajo zarjaveli žeblji, temveč talno gretje. So namreč izbirčni in hitro se znajo obrniti in oditi drugam. A z naše pristajalne strani ne bodo odšli.

Pa tudi ko odidejo, ne bodo pozabili na nas. Lahko nas bo spet najti. Mi pa sedaj točno vemo, komu poslati vabilo. Skupaj se vzpenjamo po stopnicah navzgor.

5. Vsebinski marketing

Imamo občinstvo, čas je za zgodbo

Če je URL naša hišna številka, je SEO vpis v telefonski imenik in SEM smerokazi, ki bodo pripeljali našega prijatelja na obisk. Dolgočasno zgodbo pa mu lahko poveste samo enkrat. Potem ga ne bo več naokoli, na cesti pa se vas bo začel izogibati.

madwise vsebinski marketingZa trenutek se spet sprehodimo od temeljev naprej. Brez strategije boste izredno težko spisali fantastično zgodbo, ki Marku ne bo dala spati. In prej morajo stati vsa prejšnja nadstropja. Če nimate kredibilnega in učinkovitega spletnega mesta, vas nihče ne bo poslušal. Če nimate urejene optimizacije, vas nihče ne bo našel. Če nimate učinkovitega oglaševanja, jo samo šepetate. Ni pomembno, kako dobra je. Nihče je ne bo slišal. Vsebinski marketing je veliko več, kot le dobra zgodba.

Kakovostna zgodba da misliti, navduši in intrigira. Ljudje jo berejo, gledajo, o njej razpravljajo in jo delijo naprej. Naslednjič bodo k nam na obisk pripeljali tudi svoje prijatelje, ki bodo razširili našo bazo poznanstev in potencialnih poslov. In takrat se lahko lotimo marketinške avtomatizacije.

6. Marketinška avtomatizacija

Končno na strehi

Naša baza kontaktov je občutno zrasla in prav vsakega poznamo po imenu. Vemo, kaj je Ivanu všeč, kaj bere Tanja in kaj skrbi Nenada. Znamo pripraviti zgodbe, ki si jih Ivan, Tanja in Nenad želijo. Z njimi lahko vzpostavimo dialog in jih popeljemo do rešitev, ki jih potrebujejo.

Madwise marketing automationČe niste opravili vseh prejšnjih korakov, se bo streha podrla. Brez temeljev se bo vse skupaj sesulo verjetno že prej. Brez pritličja ne morejo vstopiti niti vaši obiskovalci niti mi, arhitekti, gradbeniki in krovci. Brez vmesnih nadstropij boste imeli streho na hiši brez spalnice. Saj lahko spite tudi v dnevni sobi, samo ni najbolj optimalno. In optimizacija resursov je ena ključnih prednosti naprednega sistema.

Marketinška avtomatizacija ni mitraljez, ampak ostrostrelec. Ciljamo na tiste stranke, ki nam bodo prinesle največji dobiček. In najlažje je biti ostrostrelec s strehe.

Niste prepričani, če je vaša digitalna hiša trdna, zanesljiva in pripravljena na naslednje nadstropje? Preverite z ANALIZO SPLETNEGA NASTOPA >> 

Sorodne vsebine

Kategorije